KRÁL, D. Materiál pro výrobu části světlometu osobního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Molliková, Eva

Student si téma své závěrečné práce vybral sám. Zaměřil se na stavbu světlometu moderního osobního automobilu, přičemž pozornost věnoval zvláště problému vyplývajícímu z konstrukce světlometu používajícího LED osvětlení. U těchto typů světlometů dochází k tzv. sun load efektu zapříčiněnému fokusací slunečního světla na malé plošky materiálů a v důsledku akumulace energie k poškozování až destrukci materiálu. Student v práci popsal tento sun load efekt, nastínil princip jeho testování a uvedl možnosti ochrany světlometu proti poškození tímto vnějším vlivem. V závěru práce zhodnotil vybrané konstrukční materiály z pohledu jejich odolnosti vůči sun load efektu a zdůvodnil výběr nejvhodnějšího z nich. Student práci vypracoval velmi samostatně a aktivně, bez problému pracoval s literaturou a na základě správně vyhodnocených informací formuloval vlastní závěry. Celkově je možno konstatovat, že cíle práce byly beze zbytku splněny. Práce odpovídá kritériím na tento typ práce kladeným a proto ji doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením výborně - A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Dostál, Ondřej

ředložená bakalářská práce je zaměřena na materiál pro výrobu části světlometu osobního automobilu, konkrétně tubus držící čočku. Hlavní pozornost byla věnována možnému poškození částí předního světlometu prostřednictvím vlivu tzv. sun load effektu. V bakalářské práci je také zmíněn historický vývoj světlometů včetně základního principu funkce světlometu. Student se v další části práce mimo jiné také zaměřil na další možné vnější vlivy, které mohou způsobit případné poškození předního světlometu – např. vliv chemikálií, vliv profilu vozovky. V závěrečných kapitolách byla popsána možná rizika spojená se sun load efektem. K těmto rizikům byla navržena konkrétní použitelná řešení, která byla diskutována s interním R&D oddělením společnosti Marelli Automotive Lighting. Závěrem práce student zdůvodnil výběr nejvhodnějšího řešení a to volba vhodného materiálu. U materiálu byly zhodnoceny jeho obecné vlastnosti (zejména tepelná vodivost) a vhodnost použití pro konkrétní tubus držící čočku. Práce byla celkově psána čtivě, přehledně s dostatečným množstvím obrázků demonstrující popisované skutečnosti. Celkově je možno konstatovat, že cíle práce byly beze zbytku splněny. Práce odpovídá kritériím na tento typ práce kladeným, a proto ji doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 125254