PROCHÁZKA, J. Efektivní zapojení zařízení PCM 30U OCH do laboratorní výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.
Bakalář Jiří Procházka zpracoval bakalářskou práci na téma Efektivní zapojení zařízení PCM 30U OCH do laboratorní výuky. Zadání bylo v hrubých rysech splněno, i když jsem si od práce pana Procházky sliboval více, neboť jako student kombinovaného studia přichází se jmenovaným zařízením do styku ve svém zaměstnání. V Zadání bylo vypracovat manuál k PCM30U OCH a shrnout vlastní návrhy na celkovou modernizaci laboratorní výuky předmětu Přístupové a transportní sítě. Tyto dva požadavky jsou v textu splněny, ale předpokládal bych pro ně samostatné kapitoly a návrh celkové modernizace chybí přísně posuzováno vůbec. Vůbec také není splněno využití v laboratoři existujících analyzátorů VePAL TX300/e a PUMA, i když měřeno bylo, ale analyzátorem, který v laboratoři nemáme, tudíž je pro nás nedostupný. Také zapojení do navrhovaných úloh více zařízení a systémů v laboratoři a docílení jejich spolupráce je splněno jen velmi povrchně. Aktivita pana Procházky během řešení byla velká, ne vždy se však sliby shodovaly s realitou. Bakalářská práce splňuje požadavky, bude využitelná při měření studentů, avšak nadstandardní zpracování, původně očekávané, chybí. Formální zpracování práce je v pořádku, nemám připomínky. Snad jen pro vzorkovací teorém (str. 3) se vyžaduje nerovnost, nikoliv rovnost. Práce s akceptovatelnými výhradami splňuje zadání a doporučuji ji k obhajobě.
Z formálního hlediska práce obsahuje řadu chyb, jako například použití hvězdičky jako symbol pro vyjádření operace násobení, používání termínu amplituda pro vyjádření úrovně signálu, matematické symboly proměnných jsou psány stojatě, popisky tabulek a obrázků jsou příliš stručné a v práci se často mění styl písma. Samotné výstupy bakalářské práce jsou vytvořeny laboratorní úlohy pro studenty. Pracovní postup v rámci těchto úloh je příliš stručné chvilky i nepřehledné. Naproti tomu je teoretický úvod v některých úlohách poněkud zdlouhavé. Práci hodnotím známkou 65/C.
eVSKP id 52209