POLCER, S. Detekce a rozměření elektronového svazku v obrazech z TEM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Student se v diplomové práci zabýval automatickou detekcí a rozměřením elektronového svazku v obrazech transmisního elektronového mikroskopu. Všechny body zadání považuji za splněné. Řazení kapitol je logické a dobře navazuje. Po formální i odborné stránce je práce až na několik překlepů či nepřesností na dobré úrovni. Student v práci využíval relevantní zdroje (včetně zahraničních) a vhodně s nimi pracoval. Student v potřebné míře využíval konzultací a prokázal schopnosti samostatné činnosti. Dosažené výsledky práce považuji za srozumitelně prezentované a zajímavé. Výstupy práce dosahují úrovně kladené na diplomové práce. Celkově práci hodnotím stupněm A (95 bodů).
Práce se zabývá detekcí elektronového svazku v obrazech z TEM mikroskopu. Student se zaměřuje na metody s využitím hlubokého učení, kde využívá segmentační konvoluční neuronovou síť U-Net. Všechny body zadání považuji za splněné a rozsah práce je dostatečný. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni. Literární rešerše je také na vysoké úrovni a je podložena kvalitními referencemi. V teoretické části lze vytknout pouze pár detailů jako nevhodný titulek obrázku „Koláč umělé inteligence“, nazývání parametrů filtrů slovem kernels, nesmyslný popis ekvalizace a pseudobarvení v kapitole o augmentacích, či chybný vzorec pro úpravu vah sítě. Dále mi chybí bližší popis/odkaz na zdroj využité Dice kriteriální funkce, jejíž hodnota je v tabulkách a grafech nejspíše chybně označovaná jako 1 – DICE (pravděpodobně půjde o zobecnění této metriky). Popis praktické realizace je srozumitelný a výsledky jsou dostatečně diskutovány. Z praktického hlediska však musím vytknout několik věcí. Předně považuji za velmi nevhodné využít pro testování sítě augmentované namísto původních obrázků, protože výsledky jsou tak značně zkreslené. Dále postrádám otestování běžně užívaného snižování učebního kroku v průběhu učení, které by mohlo vést k dalšímu zlepšení. Využité krabicové grafy s rozdělenou osou osobně považuji za značně nepřehledné. I přes uvedené nedostatky se jedná o kvalitní diplomovou práci, kterou hodnotím stupněm B (88 bodů).
eVSKP id 126846