STUDNIČKA, O. Labyrintové těsnění pro turbíny a letecké motory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student zpracovával svoji práci samostatně a oceňuji náročnější volbu experimentálního typu bakalářské práce, kde byla provedena řada činností, které však nejsou promítnuty do samotného textu práce. Jedná se například o výpočty proudění labyrintovými těsněními, které student zpracovával v softwaru Matlab, které se díky nedostatku času nepodařilo implementovat do textu práce a tak rešeršní a experimentální čast je od sebe oddělena bez provázání. Také díky nedostatku času před odevzdáním trpí forma zpracování dat z experimentů a chybějící výpočtová část, která však nebyla zahrnuta v zadání. V dalším studiu doporučuji věnovat více času samotnému textovému a obrazovému zpracování jako hlavnímu výstupu, ať se provedené související činnosti nestanou při hodnocení neviditelnými.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Cíle této bakalářské práce lze formálně považovat za splněné, ale samotný zápis je nutné v mnoha směrech zlepšit. Celou dobu čtení ruší čtenáře tvrdý sloh doprovázený používáním paralelních termínů, například při označování typu ucpávek (TOR vs. nepravý labyrint; zuby vs. břity apod). Úvod a závěr na sebe jako slohové útvary vůbec nenavazují. Zatímco v úvodu slibuje čtenáři, že práce je o zvyšování efektivity ucpávek, tak v závěru se o zvyšování efektivity nic nedozví. Práce s citacemi je také slabá a dokonce minimálně v jednom případě student indexuje tentýž zdroj dvakrát (myšleno že v seznamu citací je uveden dvakrát ale pod jinými čísly, minimálně v jednom případě je jen název práce bez dalších údajů). První kapitola není předmětem cílů práce a má velmi nízkou úroveň. V práci není možno určit studentovy přínosy při uvedených experimentech. Píše totiž o nutných úkonech v trpném rodě, jako například bylo vyrobeno, nakresleno, byl vytvořen software apod. Nepochopil jsem také význam nepopsaných půlstran a čtvrtstran, jako by šlo pouze o počet stran. Při vyhodnocování se student velmi zaměřoval na změny tlaku, když nejpodstatnější u ucpávek je průtok, takže obrázek 39 měl asi býti nejdiskutovanější. Nicméně doufám, že student bude v práci pokračovat, postupně zprávy zlepšovat a dosáhne užitečných výsledků.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 158343