HRABÁLEK, L. Projektové řízení ve výrobním podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Juřica, Pavel

Teoretická část popisuje základní nástroje využívané při projektovém řízení i srovnává mezinárodní standardy. Autor si pro analýzu a návrh vybral standard IPMA a z něj jeho technické kompetence, které se překrývají se standardem PMI. Oblast zaměření projektu vhodně odpovídá studijnímu programu studenta. Práce metodicky odpovídá projektovému přístupu dle mezinárodních standardů a proto ji doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Mohla by ve vašem projektu FMEA nahradit metodu řízení rizik pomocí RIPRAN? Co je u řízení rizik chápáno jako aktivum a proč jej ve scénáři analýzy rizik neuvádíte?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Ing. Marek Sedláček, Ph.D., MBA

Bakalářská práce na zvolené téma je situována do prostředí výrobního podniku v oblasti automobilového průmyslu a jeho subdodavatelské struktury. Obecně lze říci, že subdodavatelskou strukturu charakterizují nízké marže, přenesené investiční náklady a v poslední době rostoucí ceny vstupů proti poklesu vyráběného množství. Extrémně důležité a nezbytné je proto v tomto prostředí zvládnutí řízení jednotlivých projektů ve všech jejich fázích, od kalkulací, nabídky, nominace, přes vývoj a industrializaci až po samotnou sériovou a post sériovou výrobu. Z tohoto pohledu lze práci označit za velmi dobře zacílenou, protože jakékoliv odchylky v projektech mohou znamenat výrazné dopady do finančních ukazatelů a výkonnosti. Předkládaná bakalářská práce je plně v souladu s metodickým zadáním. Student při jejím zpracování plnil stanovené cíle, prošel adekvátní teoretickou přípravou a z pohledu praktického přicházel s četnými poznatky, které v mnoha případech obohatily úroveň znalostí a poznání skutečného stavu v daném podniku. V průběhu spolupráce docházelo k častým interakcím studenta s danými pracovníky a vedením podniku, které byly z pohledu fungování velmi přínosné pro obě strany. Kromě splnění daných cílů práce a přínosu pro podnik bych chtěl též vyzvednout kladně osobní přístup studenta, jehož zájem o danou problematiku i aktivní přístup k zadaným úkolům vysoce překonal očekávání od podobné spolupráce. Znalosti i aktivní zapojení studenta hodnotím jako vysoce nadprůměrné a v současné době neobvyklé. Bakalářskou práci tak doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 142936