OSADCHUK, O. Příprava konstruktů pro izolaci proteinů a jejich testování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.
Studentka získala v rámci řešení své bakalářské práce praxi při využití základním molekulárně biologických metod. Zapojila se do činnosti laboratoře a pomocí GATEWAY klonování získala tři originální kontrukty pro produkci mutantů proteinu p53 důležitých pro studium vazby tohoto proteinu k DNA. I přes drobné obtíže při zpracování tématiky v českém jazyce se jí podařilo sepsat kvalitní práci a doporučuji její práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | C | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | B | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | B | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Bakalářská práce Olhy Osadchuk se zabývá přípravou expresních klonů pomocí Gateway klonování pro expresi proteinu p53 v bakteriálních buňkách. Teoretická část popisuje strukturu a funkci proteinů, dále popisuje produkci rekombinantních proteinů, metodu Gateway klonování a purifikační metody proteinů. V experimentální části práce pak studentka úspěšně zvládla přípravu expresních vektorů, kompetentních buněk a jejich následnou transformaci vedoucí k přípravě celkem tří expresních klonů. Práce bohužel obsahuje řadu nespisovných výrazů, špatně použité skloňování a řadu neoddělených slov, jako je např.: „najdete v tabulceTabulka2:“ (viz str. 21) nebo obdobně „na obrázcíchObrázek 11“ (viz str. 29), dále nejednotnost formátování dokumentu, necitované odstavce a nekonzistentní použítí úrovně nadpisů. Jsou tu i nedodělky viz str. 12 kapitola 2.2.4.2.2. BP reakce, kde se hned v prvním řádku nachází poznámka „(vysvětlit, co to je)“. V této kapitole lze také najít nesrovnalost mezi popisem obrázku 2, kde autorka označuje výsledný produkt BP reakce jako „vstupní vektor“, zatímco v textu je nazýván jako „výstupní vektor“. Studentka spnila zadaní bakalářské práce a tudíž práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | C | ||
Úroveň jazykového zpracování | D | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | C | ||
Závěry práce a jejich formulace | B |
eVSKP id 108288