HAJDÚ, Z. Návrh a realizace stejnosměrného motoru pro využití ve výuce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Předložená práce Zsolt Hajdu se zabývá návrhem a realizací stejnosměrného motoru pro využití ve výuce. Student při řešení dané práce prakticky nekomunikoval a celkem jsme se sešli čtyřikrát a z toho dvakrát 3 dny pře odevzdáním, což se odráží ve výstupech jeho práce. Rozsah práce je něco přes 50 stran, ale je dosti nesrozumitelná. Rovněž není zcela v souladu s požadavky na závěrečné práce. Zejména zápis vztahů je dosti často bez číslování, což zhoršuje orientaci a porozumění textu práce. Práce podle mě postrádá logické uspořádání. Není jasné, jak se dospělo k výsledkům. V práci postrádám část třetího bodu cílů zadání - oteplovací zkoušku, což považuji za velký problém. Výsledný motor jsem viděl 1 den před odevzdání a vlastní provoz je ve výuce prakticky nepoužitelný. Student stejnou práci minulý rok neobhájil, přičemž v letošním roce při zpracování tématu práce nebral v úvahu doporučení členů komise ani vedoucího práce. Z výše zmíněných důvodů je práce na hranici obhajitelnosti a doporučuju, aby komise posoudila, zda práce splňuje požadavky na ni kladené. Práci hodnotím jako dostačující/E.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | E | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
| Vlastní přínos a originalita | E | ||
| Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | F | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
| Práce s literaturou včetně citací | D | ||
| Samostatnost studenta při zpracování tématu | D |
Autor se v bakalářské práci návrhem stejnosměrného stroje pro využití ve výuce . První část práce je věnována obecnému popisu stejnosměrného stroje. V další části se student zabývá samotným návrhem stroje. Následně se student věnuje měření vyrobeného stroje. Po odborné stránce student provádí návrh stroje velice nestandardním způsobem, po odborné stránce práce obsahuje řadu chyb – například: - student má provést typovou zkoušku, avšak oteplení provádí pouze cca 5 minut a poté nechá ochladit, neprovádí případně náhradní přepočet. - zatížení stroje provede špatně - kladka dá pouze krátkodobou zátěž - Komutátor má velké mezery mezi lamelami - zavádí konstanty k13, k24 - neuvedeno v přehledu značek a symbolů - nevysvětluje rozdíly mezi měřením a výpočtem Po formální stránce práce obsahuje několik chyb. Doporučuji k obhajobě.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | E | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
| Vlastní přínos a originalita | E | ||
| Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
| Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 162500