DULA, J. Návrh dvoumotorového letounu pro sběrnou dopravu dle předpisu CS-23 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Diplomant projevoval po celou dobu zpracování práce samostatný, pečlivý a velmi zodpovědný přístup. Práce byla koncipována tak, aby byla pokud možno i přínosná pro jejího zadavatele, tj. firmu Evektor, s jejímiž pracovníky diplomant pravidelně konzultoval. Práce splňuje zadání a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce je značného rozsahu 101 stran textu a 49 stran příloh. V úvodní kapitole je výčet dotčených paragrafů, který se mi zdá na úvod zbytečný. Pro tyto účely by bylo dostačující v každé kapitole uvést kterého bodu předpisu se týká. V kapitole 3. bych čekal popis stávajícího letounu, z něhož nový typ má vzejít, nicméně popis přípravků a jejich omezení z pohledu modifikací je vhodný. Dobře zpracovaná kapitola je týkající se uspořádání vnitřního interiéru. Jakmile práce přechází k výpočtům a uváděným rovnicím stává se méně přehledná a srozumitelná např. str. 35 - každou chvíli jiné formátování písma; str. 52 nekorespondují uváděné veličiny Cx a Cy s veličinami na obrázků. V práci je též uveden nedokonalý seznam použitých symbolů a zkratek a v textu nejsou veličiny často popsány. Tak se například nedozvíme co je veličina "CN" nebo "at" a spoustu dalších. Část věnující se letové obálce je také značně nepřehledná, nicméně výstupy výpočtu zpracované do grafů se zdají být reálné. V práci se objevují některé ne příliš vhodné termíny jako např. zatížení od násobku nebo úhlového zrychlení. Na závěr uvedená krátká kapitola č.12 Kontrola nýtových spojů se mi zdá nadbytečná a nic zásadního neřešící. Přesto práce obsahuje velké množství informací a jistě může být v budoucnu dobrou inspirací pro vývoj nebo modifikaci letounu EV-55.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 38198