PUPAKIS, S. Audio komunikační nástroj pro hráče hry Arma 3 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Beran, Vítězslav

Práci a aktivitu autora mohu hodnotit pouze částečně. Na konci zimního semestru byl prezentován dobrý stav dosavadního řešení. Dále autor pracoval na řešení samostatně a konzultace s vedoucím nevyužíval. To je v pořádku, student není povinen konzultace s vedoucím využívat. Negativně hodnotím to, že se autor se mnou na způsobu této spolupráce předem nedohodl.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Téma vzniklo na základě inspirace autorem práce a je mírně náročnější, protože vyžaduje znalosti z více IT oblastí a musí reagovat na zjištění výkumu problémů existujícího řešení. Výsledné řešení nemohu hodnotit, autor práci dokončoval bez spolupráce s vedoucím.
Práce s literaturou Autor řešil výběr studijních materiálů samostatně.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace V průběhu zimního semestru autor během několika málo konzultací prezentoval postup práce a své nápady, myšlenky i výběr technologií. Prokázal samostatnost a svůj odborný přístup. Cíl práce měl jasně definován, stejně jako dílčí kroky k jeho dosažení. V letním semestru již konzultace s vedoucím nevyužíval.
Aktivita při dokončování Výsledný obsah práce nebyl konzultován.
Publikační činnost, ocenění
Navrhovaná známka
D
Body
65

Posudek oponenta

Kapinus, Michal

Programové řešení je rozsahem spíše menší, nicméně kombinuje několik různých technologií do funkčního celku. Technická zpráva má podprůměrnou kvalitu. Celkově je řešení akceptovatelné.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako mírně obtížnější, z důvodu využití většího množství různých technologií, které jsou nad rámec bakalářského studia.
Rozsah splnění požadavků zadání V odevzdaných souborech schází plakát a video, které jsou vyžadovány v posledním bodu zadání. Zadání také vyžaduje aby výsledné řešení mělo stejnou funkcionalitu jako existující aplikace, což zjevně splněno nebylo. Tyto aplikace jsou nicméně takového rozsahu, že nesplnění tohoto bodu nepovažuji za zásadní problém a spíše oceňuji že se podařilo vyřešit nalezené problémy.
Rozsah technické zprávy Rozsah práce je cca 42 normostran. 
Prezentační úroveň technické zprávy 70 Práce začíná popisem existujících řešení a jejich analýzou. Následně je velmi stručně popsán návrh a dále již samotné řešení, rozdělené do čtyř kapitol podle jednotlivých vytvořených komponent. Text je místy obtížně čitelný, zejména kvůli téměř absolutní absenci obrázků a z důvodu velkého množství obrovských, víceúrovňových seznamů. 
Formální úprava technické zprávy 55 Text je psaný průměrnou angličtinou s větším množstvím gramatických chyb, překlepů a chybějících písmen. K formální stránce mám tyto výtky: Zadání práce vložené do textu je prázdné! Grafy 3.1, 6.1 a 7.1 jsou v rastrovém formátu s otřesným rozlišením. Opakovaně chybějící tečka za větou. Opakovaně chybějící mezera mezi slovem a odkazem do literatury. Samotný odkaz se někdy objevuje na konci věty až za tečkou. Výpisy zdrojového kódu nejsou odkazovány z textu. Text přetékající přes okraj řádku. Nehezky formátované víceúrovňové seznamy.
Práce s literaturou 60 Seznam literatury obsahuje 7 položek, z toho dva jsou odkazy na wiki vydavatele hry. Zbytek se zaměřuje na prostorový zvuk, kompresi zvuku, detekci hlasu a tvorbu UI v Go. Teoretická část práce je stručná a znalosti získané z literatury byly popsané poměrně povrchně.
Realizační výstup 75 Výstupem je funkční aplikace umožňující komunikaci hráčů ve hře ARMA3. Funkcionalita je základní, sloužící hlavně jako demonstrace navrženého konceptu. Aplikace řeší nalezené problémy.
Využitelnost výsledků Aplikace může být využita jako základ pro tvorbu úspěšného doplňku.
Navrhovaná známka
D
Body
65

eVSKP id 153374