OPRAVIL, P. Záporná elektroda olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.
Student Petr Opravil se ve své práci zabývá problematikou vlivu experimentálních aditiv na bázi skelných vláken na parametry záporné elektrody olověného akumulátoru. Práce navazuje na předchozí experimenty, které doplňuje a rozšiřuje. Student se zaměřil na vliv povrchové úpravy silanizací na výsledné parametry záporné elektrody olověného akumulátoru v režimu dlouhodobého částečného nabití. Student zpracoval bakalářskou práci v rozsahu 77 stran včetně všech příloh. Práci rozčlenil do sedmi základních kapitol. Teoretická část se věnuje problematice zapojení úložišť energie v hybridních automobilech, přehledu elektrochemických zdrojů elektrické energie se zaměřením na olověné akumulátory, jejich reakční principy, rozdělení a degradační děje. Praktická část popisuje experimentální pracoviště, návrh i praktické provedení dlouhodobých experimentů a vyhodnocování naměřených výsledků. Při přípravných pracích i vlastním provádění experimentů student postupoval samostatně, navrhoval a realizoval vhodná řešení k uskutečnění i následnému vyhodnocení experimentů. Konzultace s vedoucím práce po celou dobu bakalářské práce i předcházející semestrální práce probíhaly v nadstandartní rovině. Formální i odborná úroveň práce je na dobré úrovni. Na závěr konstatuji, že požadavky zadání student splnil, v práci postupoval se zájmem o zpracovávanou problematiku, k řešení problémů přistupoval samostatně a s potřebnou iniciativou. Předložená práce a její zpracování splňují všechny požadavky kladené na bakalářskou práci. Práci doporučuji k obhajobě.
Studen měl za úkol se seznámit s problematikou akumulátorů pracujících v PSoC režimu hybridních elektrických vozidel. Nastudovat problematiku složení záporné aktivní hmoty a vlivu jednotlivých aditiv. Konkrétně se měl zaměřit na skelná vlákna a jejich povrchové úpravy. Dále sestavit experimentální články s nespojitým systémem rovnoběžných žeber s aditivy ze skelných vláken a podrobit je různým režimům provozu. Výsledky vyhodnotit. Práce je sepsána v celkovém rozsahu 77 stran z čehož 25 stran tvoří přílohy, pokud vynecháme uvodní stránky je celá práce vypracována celkem na 42 stranách. V teoretické části jsou popsány hybridní pohony automobilů. Dále je zde nastíněn princip olověného akumulátor, jeho vnitřní mechanismy a rozdělení olověných akumulátorů podle využití. Zcela zde chybí popis vlivu aditiv na výsledné vlastnosti a úplně jsou vynechána i skelná vlákna a možnosti jejich povrchových úprav. Praktická část popisuje výsledky provedených měření – formace, kondiciovacích cyklů a PSoC běhů. Naměřené výsledky jsou zde patřičně okomentovány. Ke zpracování práce mám celou řadu připomínek: z práce není jasné, jaká skelná vlákna byla použita, je zde pouze zmínka o tom, že byla silanizována; v práci se vyskytuje velké množství gramatických chyb; velké množství textu je nevhodně označeno kurzívou; na Obr. 6.2 a 6.3 chybí legendy; v celé práci jsou kondiciovací cykly nesprávně označovány jako kondiční běhy; v texu a v příslušných grafech jsou použity různé symboly pro označení potenciálu; na obr. 6.26 a 6.28 je nevhodně zvolený rozsah na ose x; atd. Zadání práce bylo splněno. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem hodnotím práci výslednou známkou C – 75 bodů.
eVSKP id 141635