KADLA, J. Časová interpolace oftalmologických videosekvencí pomocí multimodálního lícování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Student pracoval po celou dobu, včetně části v rámci semestrálního projektu, systematicky a jevil se být motivován, což se projevovalo také v pravidelných konzultacích u mne i vyhledáním dalšího konzultačního zdroje na ústavu. Téma, o které usiloval a následně získal, se však v původním rozsahu ukázalo být nad jeho síly vzhledem k úrovni programátorské zkušenosti, zejména s formulací strukturovaných algoritmů. Bylo proto nutné rozsah a hloubku zadání v průběhu řešení opakovaně omezovat tak, aby se splnily aspoň některé z původně zamýšlených cílů (pouze rigidní namísto předpokládané flexibilní registrace, zjednodušení optimalizačních postupů, zcela vypuštěna byla mezisnímková časová interpolace směřující k zamýšlenému cíli atd.). Nicméně se domnívám, že takto postupně okleštěné zadání, s nímž jsem souhlasil a jež považuji za sice mezní, ale stále ještě inženýrskou práci, student splnil. S ohledem na vysokou motivaci a svědomitý přístup studenta klasifikuji práci 65 body - uspokojivě (D).
Předložená diplomová práce se zabývá lícováním retinálních snímků ve videosekvencích pořízených experimentální fundus kamerou na spolupracujícím pracovišti v Erlangenu v Německu. Student se v první části práce věnuje velmi obecně principu konstrukce komerčních fundus kamer a principu snímání obrazu. Tato část je napsaná na přibližně 15 stranách. Text je velmi obecný, v některých místech až zbytečně popisný a tematicky úplně nezapadá do oblasti, které by se měl student ve své práci věnovat - registraci obrazu. Text úvodní části tak působí, jakoby se student snažil doplnit počet stran práce na úkor vlastního řešení. V další části se student již zaměřuje na popis teorie okolo metod registrace. Tento text je opět velmi obecně orientován. Druhá polovina této části je ale již věnována popisu vlastního řešení. V zadání práce je, aby student provedl literární rešerši ve zpracovávané oblasti. Tuto rešerši však v práci postrádám. Svědčí o tom i počet uvedených zdrojů v seznamu literatury. Z devíti zdrojů je navíc z mého pohledu jen přibližně polovina relevantních. Ostatní tvoří odkazy na webové stránky, jiné diplomové práce, či materiály z přednášek odborných předmětů. Z materiálů k přednáškám jsou zřejmě i převzaty některé obrázky, které práce obsahuje. Příslušné citování zdroje však v popiskách obrázků uvedeno není. Postrádám rovněž jakoukoliv úvodní diskusi, která by objasňovala motivaci k řešení zadaného tématu, zejména motivaci pro registraci jednotlivých barevných kanálů oftalmologických videosekvencí. Z pohledu čtenáře, který není do problematiky zapojen, by to bylo žádoucí. Z pohledu odborné stránky je práce na průměrné úrovni. Student při registraci použil základní rigidní transformaci obrazu a jednoduchou optimalizační metodu. Právě optimalizačním přístupům je v práci věnováno málo prostoru. Použitá optimalizační metoda je v práci popsaná jen dost okrajově, není uvedena citace, ani matematická definice použitého postupu. Vytvořené algoritmy registrace student vyhodnotil na reálných datech. V práci však chybí popis těchto dat, např. počet sekvencí použitých pro hodnocení, jejich délka, rozlišení, apod. Vyhodnocení výsledků spolu s diskusí a hodnocením kvality registrace je podle mého názoru nedostačující. Student výstupy implementované metody hodnotil jen dle svého subjektivního pozorování. Postrádám jakoukoliv zmínku o přesnosti registrace, např. z pohledu objektivního hodnocení posuvu cévního řečiště v registrovaném snímku. Po formální stránce je práce na dobré úrovni. I přes zmíněné nedostatky je text práce vhodně formulován a je srozumitelně napsaný. Práce obsahuje relativně malý počet překlepů, vyskytujících se především v závěrečných částech práce. Vytýkám však kvalitu některých obrázků. Zejména bloková schémata jsou hůře čitelná. Na závěr konstatuji, že i přes zmíněné nedostatky bylo zadání práce splněno. Student prokázal schopnost nastudovat si řešenou problematiku a vytvořil požadované inženýrské dílo. Oceňuji rovněž, že student vytvořil přehledné uživatelské rozhraní, které umožňuje načtení dat, jejich zpracování a zobrazení výsledků. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji stupněm D/ 68 b.
eVSKP id 73052