JANŮŠ, T. Systém pro zpracování dat z polí paměťových karet [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.
Posudek vedoucího se z velké většiny opírá o názory konzultanta Ing. Tomáše Rumíška (Cevor spol. s. r. o.), který byl v průběhu řešení se studentem v úzkém kontaktu. Diplomová práce měla za cíl vylepšit stávající multiplikátor obsahu eMMC paměťových karet. Současné řešení spojuje mikroprocesorovou technologii s technologií programovatelných hradlových polí. Celý systém je z důvodu velkého množství vzájemně komunikujících aktivních prvků poměrně komplikovaný. Navzdory složitosti zařízení se diplomant dokázal rychle zorientovat a studium cizího projektu včetně zdrojových kódů pro mikroprocesory ani pro hradlová pole mu nečinilo žádné problémy. Pro zjednodušení systému navrhl eliminaci jednoho aktivního prvku, což vede ke zvýšení spolehlivosti přenosu dat a ke snížení výrobních nákladů. Tento návrh realizoval modifikací desky plošných spojů a úpravou softwaru. Při analýze stávajícího systému diplomant nalezl možnost softwarové úpravy, která radikálně zkracuje dobu nahrávání dat do paměťových karet. Tato úprava byla aplikována a byla mi předvedena funkčnost zařízení. Vše nasvědčuje správnému fungování, ovšem z časových důvodů nebylo možné provést důkladnou kontrolu. Na závěr byl navržen nový koncept systému, který se nachází ve stádiu vývoje. Z důvodu přenesení praktické části do pozdějšího stádia práce nedošlo k důkladnému ověření funkčnosti upraveného systému a nový koncept zůstal nevyzkoušen. Nicméně i přes tyto nedostatky diplomant navrhl úpravy, které multiplikátor podstatně zrychlí, zlevní a zvýší spolehlivost. Výsledný koncept zařízení tedy splňuje základní cíle, kterých mělo být dosaženo. Formální stránka předkládané práce je už na slabší úrovni. Zde bych poznamenal, že psaný text by vyžadoval výraznější revizi. V práci je možné nalézt velké množství překlepu a formálních chyb. Z práce je ovšem znatelné, že je student podrobně obeznámen s danou problematikou. Student efektivně využil dostupnou literaturu a získané znalosti použil pro zdárné dokončení diplomové práce. Cíle práce se podařilo splnit.
Student si vybral firemní zadání DP, což velmi oceňuji. Práci rozdělil do logických celků počínaje rozborem současného řešení problému ve firmě, přes vlastní návrh až po testovací měření a porovnání s původním stavem. Je zřejmé, že docílil lepšího a efektivnějšího řešení, takže konstatovat, že zadání DP bylo splněno. Práce je sepsána v několika kapitolách, které logicky popisují jednotlivé kroky řešení DP. Po formální stránce mám řadu připomínekv pořadí, jak jsem na narazil při čtení DP. Kostrbatá angličtina v abstraktu. Navazující kapitoly bez textu např. kap. 1 a 1.1, 3 a 3.1. Občas nevhodné až nejasné formulace v textu. Drobné překlepy, chybějící mezery a písmena ve větách. Nedodržení pravidla o odrážkách. Některé odstavce nejsou zarovnány do bloku. Chybí mezery mezi číslem a jednotkou. Občasné používání hovorové češtiny a "odborné hantýrky" např. ....připojené zařízení je ve vysoké impedanci... Chybějící číslování obrázků v textu - str. 7. Není možné používat zkratky na začátku věty. Odkazy na neexistující rovnice. Bohužel toto velké množství formálních chyb a nedostatků znehodnocuje jinak dobrou DP, proto navrhuji hodnocení B.
eVSKP id 94007