ŠIŠKA, K. Digitalizace ručně psaných záznamů šachových her [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Pan Šiška se měl možnost věnoval tématu, které ho zajímá. Očekával jsem, že do jeho řešení vloží mnohem více energie a času. Měl možnost promyslet a navrhnout zajímavou aplikaci i se ponořit do moderních metod hlubokého učení. Potenciál tématu však nenaplnil. Možná sám podcenil složitost úlohy a raději upřednostnil jednodušší ad hoc navržené metody zpracování obrazu, které ve finále nejsou tak dobré.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Vznik zadání na téma automatické digitalizace záznamů šachových partií inicioval sám student. Pěkné a obtížné téma umožňuje zaměřit se jak na samotné metody analýzy obrazu, tak na uživatelsky přívětivou a v praxi dobře použitelnou aplikaci. Pan Šiška se zaměřil spíše na první část. Zadání je splněno. Student zvolil, na první dojem snazší, cestu konvenčních metod zpracování obrazu a dostupných OCR nástrojů. Nejedná se o však o snadnou úlohu a tak jím navžené rešení není příliš robustní a se spoustou situací si neporadí. | ||
Práce s literaturou | Student pracoval samostatně a držel se metod, které sám objevil v literatuře a nastudoval. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student docházel na konzultace zřídka a nepravidelně. Pokroky v práci zejména v prvním semestru nebyly oslnivé. Aktivněji působil ve druhém semestru. | ||
Aktivita při dokončování | Obsah technické zprávy byl konzultován. | ||
Publikační činnost, ocenění | Není známa. |
Celkovo je v práci predstavená zaujímavá myšlienka, avšak vybraný prístup a predvedené výsledky majú svoje nedostatky. Zaujímavou časťou práce je aj aplikácia, ktorú študent implementoval a využíval na zobrazenie prepisov partiárov, čo bolo nad rámec zadania. So zohľadnením všetkých prínosov a nedostatkov navrhujem známku C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Úlohou práce bolo preskúmať oblasť počítačového videnia a systémov OCR. Tieto oblasti nie sú pokryté v bakalárskom štúdiu, a teda sa jedná o obtiažnejšie zadanie. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadanie je splnené, avšak v práci chýbajú výsledky niektorých experimentov a hlbšie preniknutie do state-of-the-art v rozpoznávaní ručne písaného textu. | ||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 85 | Študent prechádza spôsob evidencie šachových hier, následne popisuje existujúce riešenia a relevantné techniky spracovania obrazu. Na týchto znalostiach navrhuje vlastný systém a demonštruje jeho výsledky. Celkovo je teda štruktúra dobrá a práca sa ako celok dobre číta. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Práca má malé množstvo gramatických chýb, v niektorých vetách chýbajú čiarky a v práci sa nachádza niekoľko nevhodne vybraných termínov. Niektoré obrázky nie sú vektorové (Obrázok 5.1 a 5.2), a v texte obrázkov (Obrázok 5.1) sú chyby. | |
Práce s literaturou | 65 | Práca má celkovo 18 referencii, ktoré sú relevantné k riešenej problematike, niektoré z nich by však mohli byť formou poznámky pod čiarov. Citácie sú na druhej strane používané v niektorých prípadoch len ako forma odkazu na článok bez citovanej informácie v texte. | |
Realizační výstup | 65 | Výsledný systém bol študentom osobne predvedený na konzultácii a zdá sa byť do istej miery funkčný. Presnosť prepisov predvedeného systému je však veľmi nízka. Celkovo chýba porovnanie rôznych techník OCR, ktoré boli v texte spomenuté, a rôzne experimenty s navrhnutým systémom. | |
Využitelnost výsledků | Práca má unikátny výstup, ktorý však má malý prínos ku získaným poznatkom a bol by považovaný skôr za základné riešenie. V aktuálnej podobe nevidím veľmi veľké využitie systému v praxi. Výsledkom práce je aj dátová sada, ktorá potenciálne využitie má. |
eVSKP id 149525