NAVRÁTILOVÁ, P. Návrh strategie expanze na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Práce je celkově na dobré úrovni. Některé nejasnosti uvádím v textu posudku. Práci doporučuji k obhajobě. Práce osahuje drobné chyby a opomenutí jako například: str.13 „další interních firemní materiály“, str. 14 „který není vhodně uspěchat“, str.45 „podnikáním na domácím a zahraničním trhy“, str. 54 „Rentabilita vloženého kapitálu dosahovala v roce 2021 byla hodnoty 6,7 %“, str. 64 „V této části práce j pozornost věnována“. V tabulkách číslo 7, 8 a 9 nejsou uvedeny jednotky. Připomínky, nejasnosti a doplňující otázky: Na straně 41 diplomantka v rámci ekonomických faktorů analýzy PESTLE uvádí pouze inflaci. Další faktory ekonomického prostředí na firmu nemají vliv? Je odvětví, ve kterém firma působí, odvětvím cyklickým? Mají změny ve směnných kurzech a úrokové míře vliv na firmu? Na straně 43, v kapitole 3.3 Současná konkurence v odvětví, diplomantka uvádí „Lze tedy konstatovat, že se vrací pouze firmy, které mají dostatečný kapitál, a proto je nutné neustále hledat nové zákazníky.“ Nesouvisí opakovanost nákupů s životností dodávaných strojů? S touto kapitolou souvisí Vyjednávací síla odběratelů na straně 71. Postrádám zde vymezení velikosti trhu. Vzhledem k tomu, že výrobní sortiment společnosti je specifický, je i počet potenciálních zákazníků omezený. Kdo jsou potenciální zákazníci firmy, jak velký je segment potenciálních zákazníků na kanadském trhu? Strana 44, hodnocení vyjednávací síly dodavatelů. Jaká je tedy vyjednávací síla českých dodavatelů? Na straně 45 je uvedeno, že podnik má na třech kontinentech 470 zaměstnanců. Kolik zaměstnanců má v ČR? Na straně 55 je uvedeno, že společnost může ke krytí krátkodobých závazků využívat finanční prostředky některé z dceřiných společností. V textu však dceřiny společnosti, a to, jak jsou začleněny do struktury společnosti (viz str. 45 model 7S, část struktura), uvedeno není. Na straně 58 je uvedeno hodnocení doby obratu zásob. Diplomantka zhodnotila, že „společnost špatně hospodaří s finančními zdroji, protože ukládá finanční prostředky do zásob.“ Bližší vysvětlení není uvedeno. Jaké typy zásob firma udržuje? Jaká je průměrná doba zpracování jedné zakázky? Na straně 67 se píše, že v České republice byla úroková sazba ve výší 5,8 %. O jakou úrokovou sazbu se jedná? Jaký význam v uvedeném textu tento údaj má? Na straně 70 je hodnocena vyjednávací síla dodavatelů v souvislosti s kanadským trhem. Jsou přepravní společnosti považovány za dodavatele? V textu nejsou uvedeny. Proto mne zajímá, jakým způsobem je řešena doprava součástí z ČR do Kanady? Jaká je vyjednávací síla těchto dodavatelů?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Diplomantka ve své práci splnila stanovené cíle. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | V práci bylo použito standartních metod a postupů řešení. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 160696