KOUBA, M. Tvorba úloh pro výuku Automatizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Cílem práce bylo vytvořit sbírku úloh pro základní kurz předmětu Automatizace, včetně stručného přehledu teorie. Předložená práce pozůstává ze tří hlavních částí: Logické, Spojité a Diskrétní řízení. Každá z těchto částí obsahuje teoretický podklad pro řešené i neřešené příklady. U každého typu řízení jsou dodány prostředky pro softwarové řešení. Student se zadaných cílů zhostil velmi svědomitě a odvedl velký kus práce. Nicméně práci by prospěl stručnější přehled teorie, pečlivější výběr úloh, resp. další protřídění. Zkombinováním těchto aspektů by práce nebyla tak rozsáhlá a určitě by ji to přidalo na kvalitě. I vzhledem k velkému rozsahu práce nebylo možné další prokontrolování, kterým by se vyfiltrovaly překlepy a chyby menšího charakteru. I přes všechny vyjmenované výtky práci vnímám jako přínosnou a doporučuji k obhajobě. Hodnotím známkou velmi dobře / B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student v závěrečné práci zpracoval téma základů automatizace se zaměřením na vzorové příklady využitelné ve výuce. Po obsahové stránce lze vidět snahu o komplexní, vyvážený celek, v němž nechybí žádná podstatná část. Za důležité považuji, že diskrétní řízení není zredukováno jak to bývá typicky z nedostatku času, ale je mu věnován rovnocenný prostor jako řízení spojitému. Snaha o začlenění všech dostupných informací zřejmě vedla až k tak velkému množství textu, že práce obsahem může vypadat jako určité přepisování skript včetně nápadně stejně vizuálně zpracovaných nákresů a tabulek. Proto teoretické popisy mohly být zredukovány a naopak příklady více upřednostněny a doplněny dalšími málo běžnými variantami. Některé příklady jsou velmi zdařilé co se týče hlavně barevného značení. Sem tam se objeví i vlastní nápad, který pomáhá srozumitelnosti a ve výpočtech je dostatek mezikroků. I přes nějaké chyby v příkladech a překlepy považuji vzhledem k rozsahu textu a množství věnovaného času tuto práci za dobře prakticky využitelnou. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B / velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 157493