DVOŘÁK, M. Měření geometrie a kinematiky zavěšení s využitím optických scannerů Tritop a Atos [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Diplomová práce pana Dvořáka je věnována měření geometrie a kinematiky s využitím optických skenerů Tritop a Atos. Stěžejním cílem práce bylo s využitím výše zmíněných skenerů změřit kinematické body zavěšení experimentálního vozidla Formule Ford. Dílčím cílem potom vypočítat s využitím změřených bodů kinematická charakteristiky jednotlivých náprav. Dá se říci, že body zadání byly splněny. Práce ovšem obsahuje celou řadu drobných nedostatků. Jedná se např. o nerozlišování pojmů geometrie a kinematika zavěšení, vztah pólu kola a klopení karoserie atd. Rovněž interpretace některých výsledků není zcela správná (např. charakteristika 100% anti-dive nemusí být nejvýhodnější, stejně tak není vhodné, aby střed klopení ležel co nejblíže vozovky (str. 17) – důležitá je poloha vůči těžišti atd.). Práce je jak po stránce stylistické tak grafické (nízké rozlišení některých obrázků) na průměrné úrovni. Student na své diplomové práci pracoval iniciativně, chyběla však vyšší míra samostatnosti. V práci rovněž postrádám lepší vysvětlení proč vůbec bylo důležité uvedené téma zpracovat a rovněž interpretace výsledků by mohla být lépe rozvedena.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | D |
Diplomová práce pana Martina Dvořáka se zabývá měřením geometrie a kinematiky s využitím optických skenerů Tritop a Atos. Samotnou práci lze rozdělit do několika základních částí. První z nich se věnuje obecně geometrii zavěšení a jejímu měření. Následují kapitoly, které popisují samotné měření kinematických bodů experimentálního vozidla formule Ford. Poslední části se pak zaměřují na výpočet jednotlivých kinematických charakteristik zavěšení formule Ford a jejich následnou analýzu. V úplném závěru jsou stručně diskutovány možnosti využití systému Atos pro měření geometrie zavěšení vozidla. Práce dobře splňuje všechny předepsané cíle, postup řešení jednotlivých úkolů je sice konvenční, ale metody jsou užity správným způsobem. Dosažené výsledky jsou v práci interpretovány ne vždy správným způsobem (anti-dive, poloha středu klopení atd.). Na škodu je nejednoznačný výklad termínů geometrie zavěšení a kinematika zavěšení. Obecně je stylistická i grafická úprava na dobré úrovni. Dosažené výsledky práce lze využít v praxi. Celkově lze konstatovat, že student vhodně použil vědomosti a dovednosti nabyté při studiu pro řešení své diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 47253