CÄSAR, T. Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Bakalářská práce pojednává o alternativních možnostech vzletu a přistání malých letounů. Práce má 36 stran včetně příloh. Je zpracovaná přehledně a splňuje všechny formální požadavky. V první části je provedená statistika existujících jednomístných letounů. Na základě výsledků byly vedoucím práce stanoveny aerodynamické charakteristiky dvou variant letounu. Pro tyto varianty letounu je v další části práce zpracovaná analýza vzletu a přistání. Délka vzletu a přistání je určena pro tři různé případy. První z nich je klasická vodorovná vzletová a přistávací dráha. Druhá je dráha s vertikálním zakřivením a třetí případ se týká startu na katapultu a brždění pomocí záchytného lana. Obsahově práce splňuje požadavky zadání. Přesto bych vytknul příliš stručné závěry jednotlivých výpočtů. Pro přehlednější zápis vzorců by bylo vhodné nepoužívat symbol „x“ při násobení. Mezi proměnnými může být zcela vynechán, v případě násobení číselných hodnot je lepší použít tečku. Práce obsahuje i pár překlepů, např. nesouhlasí délka pozemní části přistání pro futuristickou variantu v textu a v příloze. Při zpracování bakalářské práce prokázal student Tomáš Cäsar, že je schopen pracovat samostatně a zodpovědně. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se zabývá alternativními způsoby vzletu a přistání jednomístných letounů. V první části se autor věnuje volbě vhodných parametrů jednomístného letounu určeného pro velmi krátké vzlety a přistání. K volbě parametrů je využito statistiky existujících jednomístných letounů. V další části je proveden rozsáhlý výpočet délky vzletu a přistání na základě standardní metodiky a to pro konzervativní a futuristickou variantu letounu. V této části se objevuje několik překlepů ve výsledcích. Třetí část se zabývá alternativními způsoby vzletu a přistání včetně základních dynamických výpočtů. Autor se s výpočtem nestandardních dynamických úloh vypořádal dobře. Postup výpočtu a použitá zjednodušení by ale bylo vhodné v práci více rozepsat. Bakalářská práce je po formální stránce kvalitně zpracovaná, pouze bych se přikláněl k uvádění rychlostí v km/h, používání symbolu tečky pro násobení a uvedení více nákresů pro rozbor dynamických úloh. Autor se vyjadřuje stručně a výstižně, což se projevuje na nižším počtu stránek. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 83688