PRONINA, E. Aspekty řízení lidských zdrojů v organizacích: studie vztahů mezi manažery a zaměstnanci prostřednictvím teorie LMX [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Studentka poukázala snahu o jasnou strukturu, nezpracovala svoje nápady však do poslední konsekvence. Studentka jasně nerozkrývá všechny informace a čtenář si je občas musí domýšlet. Uměla však vysvětlit, že vztahy mezi manažerem a týmem jsou slabinu v ději podniku a mají vliv na fluktuaci zaměstnanců a profit podniku. Dotazy k obhajobě: 1. Veškeré hodnoty analýzy LMX ukazují na omezenou kvalitu vztahu. Jakým způsobem se podnik doposud snažil tento nedostatek vyřešit? 2. Vidí studentka problém nedostatečných vztahu v systému anebo v souboru zaměstnanců v daném průmyslu?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Práce má za cíl vyhodnotit vztahy manažera a zaměstnanců ve společnosti kasino Atlantis v Brně se záměrem udělit návrh metody a technik pro zlepšení stavu podniku. Studentka pomocí dotazníku byla schopná identifikovat nedostatky ve vztazích mezi manažerem a zaměstnancemi a správně identifikovala potřebu zlepšení na velmi dobré úrovni. Studentka, pravděpodobně z důvodů češtiny jako cizí jazyk, však spletla slova "techniky" a "opatření", což napovídá i kapitola 3.3. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Studentka použila ověřený dotazník LMX-7. Výsledky naznačují středně-dobré vztahy v podniku a dávají tímto studentce podnět k udělení návrhu. Na základě malého souboru řešila studentka požadavky závěrečné práce v této sekci ná uspokojivé úrovni. Na konci však chybí interpretace ukazatele ROI, který představuje hlavní výsledek práce. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Studentka analýzovala nedostatky v interních vztazích v podniku a spojila si je bez dalšího kritického věnování s vysokou fluktuací v podniku. Studentka však neověřila přímo, jestli koření fluktuace nemohlo být i v jiných faktorech. Smysluplně pak studentka vyvinula svoje nápady na uspokojivé úrovni. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky jsou podnětem pro podnik se podívat do vnitřní struktury podniku a k řešení interpodnikových vztahů. Studentka udělila systematické návrhy k zlepšení nedostatků zjištěných z dotazníku pro daný podnik. Studentka poukazuje na potenciál snížení vysoké fluktuace v podniku pomocí zlepšování interních procesů a komunikace na velmi dobré úrovni. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Seznam obrázků nezahrnuje pouze popisky obrázků, ale i další informace (odkazy na zdroje). Tabulka Tab. 2.1. by měla patřit do přílohy z důvodu velikosti, kde už byla připravená příloha A.1.1. Vzorce nejsou očíselné. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | Citovací stýl neodpovídá ISO 690:2022. Shody s jinými prácemi podle thesis.cz je 11%. Namátkové přezkoumání náhodných vět neukázalo žádnou přesnou shodu. |
Absolventská práce je zpracována na dostarečné úrovni. Studentka prokázala orientaci ve zpracovávaném tématu. V práci se nicméně vyskytují určité nedostatky, snižující její kvalitu. V teoretických východiscích studentka pojednala relevantní oblasti zpracovávanému tématu. Oceňuji nastudování více než 30 literárních zdrojů, a to i cizojazyčných, což pro tento typ práce možné považovat na nadstandardní. Nutné je však upozornit na užití označení "vlastní zpracování" při odkazu na zdroj, kdy není jasně uvedeno, v čem spočívá studentův přínos vlastního zpracování. V práci jsou prezentovány obrázky (např. na straně 34, 35) s popisem v anglickém jazyce. V česky psaném odborném textu, by měly být i texty obrázků přeloženy do češtiny, pokud není odůvodněno použití jiné jazykové mutace. Chybí shrnutí klíčových poznatků načerpaných z relevantních literárních zdrojů. V analytické části studentka zvolila vhodný přístup i relevantní metodu sběru dat. Nicméně se zde vyskytly určité nedostatky - např. u popisu organizace vzhledem k předmětu výzkumu postrádám organigram organizace. Ke zpracování dat mohly být zvoleny sofistikovanější metody - nejenom deskriptivní statistiky. Dále by bylo vhodné nezařazovat všechny grafy zachycující četnosti odpovědí respondentů přímo do vlastního textu, ale vybrat pouze klíčové pro řešení problému a všechny vložit do přílohové části a případně na ně v textu odkazovat. Navíc popisy os u grafů jsou obecné a tedy pro čtenáře matoucí. Návrhy vycházejí z realizované analýzy stávajícího stavu, jsou však zpracovány spíše v obecné rovině, vhodné by bylo přistoupit ke zpracování více strukturovanou formou a v logických návaznostech. Také u finančních odhadů nejsou uvedena zdůvodnění či přesnější kalkulace nákladů (viz např. u kurzů pro manažery na straně 58). Co se týká formální stránky, tak se v textu vyskytují četné překlepy a mnohdy není text úplně srozumitelný, což lze pochopit vzhledem ke skutečnosti, že čeština není mateřským jazykem studentky. Nicméně bych vnímala jako vhodné provést před odevzdáním jazykovou korekturu. Otázky k rozpravě: 1. Můžete prosím precizněji odůvodnit Vámi uváděné částky odhadovaných nákladů u jednotlivých návrhů? Můžete vybrat jeden příklad a na něm demonstrovat, jak jste dospěla k odhadu konečné sumy. 2. Co by měl obsahovat popis pracovní pozice? 3. Jak by měl konkrétně probíhat Vámi navrhovaný interní mentoring?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 160323