ROSHCHINA, P. Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Předložená bakalářská práce je zaměřena do atraktivní oblasti poskytování vysoce kvalifikovaných služeb finančních zprostředkovatelů. Autorka prokázala schopnost samostatné práce, dokázala vybrat a vyhodnotit řadu relevantních údajů a generovat řadu námětů, které při své realizaci přispějí ke zlepšenému využití marketingového přístupu ve společnosti. V obhajobě prosím o reakci na tyto otázky: V návrhové části se zmiňujete o "životním cyklu zákazníka" - zde uvedené pojetí se poněkud vymyká standardnímu chápání. Je zřejmé, na co upozorňujete (otázkou je, zda se to dá zařadit právě do "životního cyklu"). Otázka zní: jakým způsobem můžete svými návrhy "postrčit" zákazníka k rychlejšímu rozhodnutí? Jaké faktory toto rozhodnutí (tj. přijmout či nepřijmout nabídku zprostředkování úvěru) ovlivňují? Součástí návrhů jsou také opatření v oblasti komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Jak byste vyhodnotila jejich účinnost?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Hlavním cílem práce je "návrh zdokonalení prvků marketingového mixu pro vybranou společnost, zejména se zaměřením na nástroje komunikačního mixu. Dále se výstup ... použije k celkové optimalizaci procesů v podniku a ke zdokonalení marketingové strategie". N toto navazují dílčí cíle - takto formulované cíle na jedné straně svědčí o jasném zacílení autorky, na druhé straně ale vytváří poměrně náročné hranice pro jejich naplnění. Toto se ve všech případech nepovedlo naplno.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka používá standardní "sadu" analytických nástrojů i obvyklé postupy. Analytické metody nejsou vždy dotaženy do potřebné hloubky, tím je částečně omezena jejich vypovídací schopnost - viz např. Porterova analýza konkurenčního prostředí, kde nejsou vždy explicitně uvedené závěry o "síle" jednotlivých faktorů, nebo není jednoznačně popsaný charakter konkurenčního boje uvnitř analyzovaného odvětví. Jde o dílčí nedostatky, které naštěstí výrazně neovlivnily vypovídací schopnost analýz.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Jedním z důsledků mnohdy povrchní analýzy je to, že některé závěry jsou poněkud povrchní, nicméně stěžejní bariery/rezervy v uplatnění prvků marketingového mixu v daných podmínkách jsou identifikovány. Závěry, které odvodila ze svých analýz jsou jí východiskem pro navržená opatření.
Praktická využitelnost výsledků B V práci je celá řada námětů, ty jsou systematicky rozděleny podle jejich charakteru do jednotlivých oblastí marketingových nástrojů (prvků marketingového mixu). Návrhy mohou sloužit jako solidní základ pro realizaci opatření.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Bez připomínek.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Bez připomínek.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Maštera, František

Práce obsahuje definice nástrojů marketingu, které jsou dále použity k analýze odvětví i situaci ve firmě. Obsahuje řadu zajímavých informací z londýnského brokerského prostředí. Na základě průzkumů jsou vyvozeny praktické závěry a vlastní návrhy řešení včetně vyčíslení nákladů a porovnání s předpokládanými přínosy.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Splnění stanovených cílů A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 108026