MÍŠA, J. Návrh nosiče zadního kola Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Student Jiří Míša si vybral téma své bakalářské práce na základě práce v týmu Formule student a zájmu o problematiku konstrukčního provedení dílů odpružení formulového vozidla. Práci řešil především ve spolupráci s formulovým týmem, osvědčil přitom schopnost samostatné práce. Nad rámec současného studia musel zvládnout práci v CAD systému Creo Parametric i postup použití topologické optimalizace v MKP systému ANSYS. Na úrovni bakalářské práce se jedná o poměrně komplexní práci nadprůměrného charakteru, která svědčí o velmi dobré orientaci studenta v řešeném problému. Cíle práce dané zadáním byly studentem splněny v celém rozsahu, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce Jiřího Míši se zabývá návrhem nosiče zadního kola vozidla Formule student s použitím topologické optimalizace v MKP systému. Rešerše pro východiska k řešení v úvodu práce je zpracovaná účelně a ukazuje na dobrou orientaci studenta v řešené problematice. Určení silového působení na nosič kola ve význačných jízdních stavech odpovídá potřebám prováděného řešení. Student taktéž volí vhodné uložení nosiče zejména s ohledem na potřebnou tuhost. Návrh designu nosiče kola je proveden s využitím topologické optimalizace v MKP systému. Pro tento účel je vhodně zvolen výchozí tvar modelu a způsob zadání okrajových podmínek. S nastavením podmínek topologické optimalizace lze souhlasit. Vymodelování reálného tvaru v CAD systému z vybraného výsledku topologické optimalizace (varianta C) se jeví při dnešních možnostech funkcí topologické optimalizace jako nezbytný a student jej také takto provedl. Na to logicky student navazuje analýzou napjatosti reálného tvaru s jeho postupnými úpravami ve variantách nazvaných A až F. Tyto úpravy jsou odůvodněné a svědčí o snaze studenta dovést návrh do stavu nejvhodnějšího pro praktické použití. S využitím topologické optimalizace student taktéž obdobným způsobem navrhoval design horní příruby nosiče, opět vhodným postupem a s dobrým výsledkem. Práci završuje začlenění navrhované sestavy do celkové sestavy odpružení kola s tím, že se student pečlivě věnoval místům, která jsou známá jako kritická. Výsledkem práce je technický návrh, který sice vykazuje mírné zvýšení hmotnosti, ale přináší cenné zvýšení tuhosti. Se závěry studenta je možno souhlasit. Textová a grafická část práce jsou vhodně vyváženy. Úroveň technického vyjadřování studenta je na velmi dobré úrovni. Po formální stránce je práce zpracována pečlivě s výskytem pouze drobných pravopisných chyb. Práce je pojata komplexně a mezi bakalářskými pracemi patří k nadprůměrným. Cíle práce dané zadáním byly splněny v celém rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 109998