LUSKA, F. Komplexní optimalizace firemního webu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Předložená bakalářská práce se zabývá komplexní optimalizací firemního webu pro firmu zabývající se tvorbou webových stránek, e-shopů a poskytováním doplňkových služeb (copywriting, tvorba vizitek, plakátů, tiskovin). Za slabinu práce považuji celou analytickou část, která na mě působí spíše jako snůška autorových domněnek než jako komplexní analýza založená na exaktních datech. Vzhledem k sektoru, ve kterém firma působí, bych předpokládala sofistikovanější přístup založený především na vlastních firemních analýzách a ne na zdarma dostupných online nástrojích (např. seo-servis). V praktické části pak díky tomu není na první pohled patrné, proč byly zvoleny některé postupy. Jako velmi zdařilý hodnotím grafický návrh řešení (webové stránky i loga) a responsivitu výsledné webové prezentace. Grafický návrh a jeho provedení považuji za velké pozitivum předložené práce. Z pohledu SEO je z přiložených obrázků patrné (obr. č. 13, str. 48), že autor při optimalizaci nedodržel sémantická pravidla a ignoruje významné html tagy (např. použití span class="bold" místo tagu strong). V závěru práce je vyčerpávajícím způsobem vypracováno ekonomické zhodnocení, dalo by se ovšem spekulovat minimálně o nákladech na realizaci nových zakázek (kdy se až tři lidé - programátor, grafik/kodér a obchodní zástupce dělí v průměru o 9.700 Kč/zakázka). Hlavního cíle bylo i přes tyto výtky dosaženo. Otázky k obhajobě: 1) Na základě čeho byl zvolen právě telemarketing jako hlavní zdroj zisku nových klientů a jakým způsobem je prováděna analýza "zastaralých, neaktualizovaných či nedostatečně optimalizovaných" webových prezentací? 2) Jaká je datová velikost vytvořených stránek? Je optimalizována pro responsivní řešení? 3) Podle čeho, kromě místa podnikání, jste identifikoval konkurenty?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Bakalářská práce s názvem „Komplexní optimalizace firemního webu“, byla vytvořena na velmi dobré úrovní a splňuje všechny aspekty bakalářské práce. Autor zvolil několik dílčích cílů, které byly řádně splněny. Prvním cílem bylo vytvoření webového designu. Zde bych chtěl autora práce vyzdvihnout, jelikož výsledná grafika webové stránky byla zpracována zcela profesionálně. Dalším cílem bylo převedení grafického návrhu do funkční webové stránky. Technické řešení webové stránky je provedeno na dobré úrovni. Kód stránky je validní a má řádnou strukturu. Responzivní design je plně funkční a obsahuje zajímavou kombinaci efektů a přechodů mezi grafickými objekty, a to napříč různými zařízeními a internetovými prohlížeči. Jelikož se jednalo o komplexní optimalizaci firemního webu, oceňuji, že se autor dostatečně věnoval analýze stavu vybrané firmy, včetně vytvoření SWOT analýzy, a to, aby bylo možné správně určit vhodnou marketingovou strategii a dokončit celou práci s co možná nejlepším výsledkem. Celkově práci hodnotím velmi kladně a doporučuji k obhajobě. Doporučení: V teoretické části práce bych doplnil podrobnější definování technických pojmů, bližší specifikace použitých knihoven a rozsáhlejší popis použitých programovacích jazyků. Pro tvorbu responzivního designu bych doporučil použít některý z dostupných frameworků, který zajistí jednodušší a rychlejší implementaci, kompatibilitu zobrazení v různých prohlížečích a dalších zařízení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 85885