VALNÁ, D. Návrh změn systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném závodě konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Kruntorádová, Markéta

Zaměřením jde o závěrečnou práci na běžné téma. Autorka využívá při jeho zpracování obecně známých metod a postupů. Při jeho řešení prokázala teoretické i praktické znalosti a schopnost pracovat s odbornou literaturou. Práce je srozumitelná. Výsledky je možné využít v dané společnosti. Závěrečná práce je zpracovaná standardním způsobem a drobné nedostatky ve formálních náležitostech a uspořádání práce neovlivňují její výsledky.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Konečný, Štěpán

Bakalářská práce si klade za cíl navržení změn ve stávajícím systému vzdělávání. Teoretická část je, co se týče rozsahu poměrně krátká, pokrývá však podstatná témata nezbytná ke zpracování tématu. Cizojazyčné články použity nebyly. V analytické části práce je podnik podrobně popsán, z následného rozhovoru s vedením závodu není zřejmé, o jaký typ rozhovoru šlo (z obsahu se zdá, že šlo o polo-strukturovaný). Jeho obsah je sice zajímavý, ale ocenil bych více otázek mapující jev jako celek. Ke konstrukci dotazníku jsem v práci žádnou informaci nenašel. Na konci analytické části je pak kapitola, kterou bych očekával spíše v části teoretické (2.5 Trendy a vlivy ve vzdělávání). Návrhy celkem logicky odpovídají zjištěním v předchozí části, jsou zde vyčísleny jak náklady, tak je přítomen i harmonogram změn. Nejsem si však jist funkčností v praxi u prvního z návrhů, kdy má vzniknout Katalog školení a Kalendář školení, obojí dostupné na firemním intranetu. V závodě, který je z 65 % tvořen dělnickými pozicemi, to považuji pro celou řadu z nich za ne zcela snadno dostupné umístění (zejm. když v analytické části je zmíněn právě problém s nepříliš dobrou informovaností o školeních). I přes uvedené výhrady práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Z dotazníkového šetření vyplynulo, že by zaměstnanci využívali vzdělávacích aktivit častěji, kdyby je školili interní lektoři. Proč to tak je?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 134711