ŘEZNÍČEK, M. Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Jedná se o zdařilou práci, v níž autor prokázal schopnost získat relevantní data, vyhodnotit je a vyvodit z nich potřebné závěry. Dílčí nedostatky nemají "fatální" charakter. V diskusi prosím o odpověď na otázky: Jaké metody pro analýzu spokojenosti zákazníků lze (kromě NPS) použít? Jaká jsou omezení metody NPS?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Autorem definovaný cíl práce: analyzovat spokojenost zákazníků společnosti FPO s.r.o., vyhodnotit získané informace a navrhnout doporučení, která by měla vést ke zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků... " jsou splněné s komentáři, uvedenými níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Postup řešení problematiky spokojenosti zákazníků v této bakalářské práci odpovídá standardům. K analýze spokojenosti je možné použít řady způsobů, autor se omezil na vyčíslení spokojenosti pomocí metodiky NPS, řada dalších přístupů zůstala nevyužita.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Hlavním zdrojem pro poznání výchozí situace byl autorovi dotazník, jehož respondenti byli citlivě zvoleni z řad uživatelů daného systému. Velikost vzorku (70 dotazovaných) není v práci komplexně vysvětlena, v některých případech došlo - s ohledem na poměrně malý vzorek respondentů - k problémům s jednoznačnou interpretací výsledků (viz např. komentáře k různým "průřezům" NPS).
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky mohou být - po jejich dopracování - využité jako solidní základ pro praktické kroky.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Bez komentáře.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V teoretická části postrádám alespoň stručné vymezení marketingu a významu spokojeného zákazníka pro společnost.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kunc, Rostislav

Předložená práce bezezbytku plní cíl stanovený v jejím úvodu, ocenil bych však definování určitých dílčích cílů. Po teoretické části, která popisuje použité metody výzkumu, je přehledně proveden popis společnosti. Následuje popis a zpracování výsledků marketingového výzkumu a návrh opatření, které považuji za využitelné v praxi. Chybí mi však návrh pořadí jednotlivých návrhů řešení. Práce je gramaticky a typograficky dobře zpracovaná, drobnou výtku bych měl pouze k příliš detailnímu číslování nadpisů v teoretické části práce. K citovanám zdrojům nemám výhrady.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 94829