BUJDÁK, A. Bateriově napájený laboratorní zdroj [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2025.
Předložená diplomová práce má za cíl návrh a realizaci laboratorního zdroje napájeného akumulátory. Student na daném tématu pracoval po celou dobu pilně a velmi efektivně. Pravidelně docházel na konzultace a vždy byl obeznámen se stávající problematikou postupného procesu tvorby diplomové práce. Z hlediska textové části pracoval s dostatečným předstihem, vše řádně konzultoval tak, aby efektivně splnil veškeré požadavky v termínu. Z hlediska vedoucího, tedy nelze vytknout žádná pochybení, či nesrovnalosti. Po celou dobu řešení diplomové práce byla zřejmá jeho vysoká motivace i jeho nadšení pro elektrotechniku. Praktická i textová část jsou na velmi dobré úrovni a spolu se zodpovědným přístupem studenta, který vedl ke zdárnému a včasnému dokončení hodnotím práci výborně.
Student se v předložené práci věnuje návrhu a realizaci bateriově napájeného laboratorního zdroje, ke kterému student vytvořil funkční desku plošných spojů, obslužný program a krabičku. Celé zařízení má kompaktní rozměr a dle předložené práce funguje. Textová část práce je kromě úvodu a závěru rozdělená do čtyř kapitol, které jsou věnovány rešerši v oblasti dostupných laboratorních zdrojů, teorie elektronických principů potřebných k návrhu zařízení, samotnému návrhu, realizaci a testování zdroje. Jednotlivé části jsou popsány přehledně a kapitoly na sebe logicky navazují. Po formální a jazykové stránce je práce na dobré úrovni, ale student se nevyhnul chybám převážně v čárkách, kterých je zde značné množství. V první kapitole postrádám shrnující tabulku vlastností porovnávaných komerčně dostupných zdrojů a následné porovnání s dosaženými vlastnostmi navrženého zdroje na konci práce. V části o testování bych ocenila informace k výdrži baterií při definovaném zatížení. V textu se vzhledem k jeho rozsahu vyskytuje přiměřené množství překlepu (např. na straně 56 je napsáno1 A s mezerou, kdy mezera být nemá). Přehlednost v práci zhoršují obrázky, které nejsou v textu uvedeny (např. obrázky 1 - 3) a občasné překlepy v označení obrázku v textu (např. obrázky 6 a 7 jsou v textu referovány jako 7 a 8). Po technické stránce je práce velmi dobře zpracována a student se vproblematice evidentně velmi dobře orientuje. Zařízení je plně funkční a splňuje všechny náležité požadavky. Navzdory uvedeným formálním nedostatkům považuji práci za skvěle vypracovanou a hodnotím ji stupněm A – 98 bodů.
eVSKP id 168680