JUŘICOVÁ, M. Architektura a umění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Koncept návrhu je založený na vytržení ze světa každodenosti. Autorka komponuje galerii primárně z pohledu návštěvníka jako cestu s několika zastaveními se specifickou atmosférou. V jejím podání je třeba galerii objevit. Někdy má tendenci nechat se strhnout jednotlivým detailem, ale cením si velké citlivosti k návštěvníkovi domu. Práce je profesionálně zpracovaná, rezervu vidím v exteriérových vizualizacích, které jsou podané až příliš idealizovanou formou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | B | 85 | Studentka pracovala svědomitě a systematicky. Návrh prošel postupnou redukcí motivů, která práci velmi prospěla, přestože nějaký prostor pro ladění tu ještě zbyl. |
Návrh ukazuje komplexnější schéma architektonické práce, která kombinuje několik různých nástrojů (zejména provozní schéma, dispozici a práci se světlem), avšak o to víc je patrné, které nástroje do navrhování ještě nebyly vneseny (urbanismus, konstrukce, materializace).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | C | Objekt je do lokality osazen s určitou logikou a respektem k dopravním návaznostem. Výraz a hmota však nejsou poplatné okolnímu měřítku, které je už tak vystaveno náporu okolní panelové zástavby a vnesení tohoto nového elementu, který není ve vztahu ani k jedné z přilehlých typologií, je zmatečné. | |
Provozní řešení | A | Provozní schéma a celková funkčnost objektu je navržena s lehkostí a přehledností. Jednotlivé dispoziční elementy mají jasné uživatele a žádný prostor nevyvolává otázky zmateného křížení provozu. Návrh také velice dobře promýšlí a řeší celkovou zásobovací a údržbovou logistiku provozu galerie. | |
Technicko konstrukční řešení | C | Technicko konstrukční řešení není navrženo nevhodně. Nemá však žádnou návaznost na architektonické, či konstrukční řešení. Snížené hodnocení tohoto bodu se tak nevztahuje k faktickému zpracování návrhu konstrukce, ale k nezbytnosti pracovat s tímto aspektem architektury, jako s nedílným nástrojem umožňujícím komplexní a unikátní návrh architektonického díla. | |
Architektonické řešení | A | Architektonický jazyk návrhu vychází z kombinace několika rozdílných nástrojů, proto je komplexní a srozumitelný. Pracuje především s prostorovou narací a světlem a logiku uplatnění těchto aspektů poté posiluje typologickými návaznostmi a potřebami funkce. Za oslabující body architektonického řešení lze považovat výše zmíněnou absenci propojení s konstručním řešením a hlubší promyšlení materializace návrhu. | |
Formální úroveň | B | Formální úroveň je esteticky velmi příjemná, bohužel na úkor informací. Zejména urbanistické podklady, situace a axonometrie by měly dosáhnout mnohem větší informační hloubky (zejména ve vztahu k okolí). |
eVSKP id 119101