KASEM, J. Vizualizace rezoluční metody [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
I přes studentovo odmlčení se během zimního semestru je výsledná aplikace funkční a použitelná. Škoda jen, že nepracuje přímo s přirozeným jazykem, jak bylo na začátku požadováno. Protože to ale není explicitně uvedeno v zadání, je má bodová srážka pouze minimální.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit webové stránky, které uživateli umožní vyzkoušet si rezoluční metodu na vlastních predikátech. Podobná práce už na FIT vznikla před cca 10 lety. Webová aplikace je funkční a jsem s ní v podstatě spokojen. | ||
Práce s literaturou | Literatura, kterou si student obstarával samostatně, je vhodně zvolena. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student sice projevil zájem o zadání už před prázdninami, ale po úvodních konzultacích na začátku školního roku přestal komunikovat a ozval se až v lednu. Během letního semestru už ale na konzultace chodil pravidelně. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v dostatečném předstihu. | ||
Publikační činnost, ocenění | - |
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem hodnotím bakalářskou práci Jakuba Kasema 90 body, tj. klasifikačním stupněm výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání bakalářské práce Jakuba Kasema považuji za obtížnější, protože se zabývalo problematikou, jejíž řádné pochopení často činí studentům značné potíže. Navíc úspěšné vyřešení tohoto zadání vyžadovalo poměrně náročnou programátorskou práci. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání bylo řádně splněno ve všech jeho bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy je v požadovaném rozmezí (55 normostran včetně příloh) a jednotlivé části textu jsou svými rozsahy odpovídající. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 70 | Logická struktura technické zprávy je v podstatě v pořádku. Úvodní kapitolou však mohl být popis výrokové logiky, nebo základní informace o této logice měly být uvedeny na počátku kapitoly o predikátové logice, a to především proto, že s výrokovou logikou se setkáváme dále v textu a navržený programový systém prezentaci rezoluční metody ve výrokové logice umožňuje. Připomínky mám k nadpisům obrázků 6.1 a 6.2, které jistě nezobrazují implementace automatických dokazování. V kapitole 7.1 i v implementovaném systému pak student odkazuje na "algoritmus knihovny NLTK", aniž by někde v textu byl tento algoritmus blíže popsán. | |
Formální úprava technické zprávy | 85 | K formální úpravě technické zprávy závažnější připomínky nemám. Po typografické stránce je zpráva v pořádku a pokud jsem schopen to posoudit, i její jazyková stránka (Slovenština) je dobrá. | |
Práce s literaturou | 90 | V práci jsou odkazy na 21 titulů, což je nadprůměrné množství literatury, kterou student prostudoval. K výběru připomínky nemám, citační etika nebyla neporušena a citace jsou v souladu s citačními zvyklosti a normami. | |
Realizační výstup | 95 | Student k práci přiložil veškeré potřebné zdrojové soubory s pokyny pro jejich překlad a navíc mi poskytl odkaz na webovou aplikaci svého programu. Mohu konstatovat, že realizační výstup výrazně převyšuje úroveň technické zprávy, je velmi kvalitní, dobře ovladatelný a v prezentaci postupů při úpravě formulí i vlastního dokazování rezoluční metodou dostatečně názorný. Jedinou připomínku mám k použití různých symbolů pro disjunkci a konjunkci (v nabídce a v zobrazení formulí a , při zadávání formulí & a |). | |
Využitelnost výsledků | Výsledky bakalářské práce jsou okamžitě využitelné pro výuku výrokové a predikátové logiky a strojového dokazování v těchto logikách. |
eVSKP id 142841