HOLLÝ, V. Aplikace simulačních nástrojů Siemens pro výuku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.
Cílem práce pana Hollého bylo seznámit se simulačními nástroji od firmy Siemens a vytvořit školní úlohu, která by prezentovala způsoby digitalizace vprůmyslu. Student se musel seznámit se třemi nástroji. Prvním nástrojem bylo prostředí TIA Portal pro programování PLC, nástroj pro modelování chování systémů SIMIT a vneposlední řadě software NX pro CAD modelování sdoplněk o kinematické simulace MCD. Hlavním přínosem práce bylo vytvoření univerzálních simulačních bloků pro modelové případy vprostředí SIMIT. Zadokumentovat rozhraní bloků a použít je ve školní úloze do předmětu BPC-I40. Kolega Hollý přistoupil k řešení velmi svědomitě a zodpovědně. Projevil schopnost samostatně řešit zadané problémy a pracovat sdokumentací. Při práci postupoval systematicky a efektivně využíval konzultací. Musím ocenit jeho nasazení, protože do školy docházel nad očekávání často. Nesmím opomenout, že student svá řešení úspěšně prezentoval na mezinárodní konferenci EEICT. Rozsah práce je odpovídající zadání stejně tak využití literárních zdrojů. Formální stránka práce je i přes drobné výjimky na dobré úrovni. Zadání práce bylo splněno a vzhledem k uvedeným skutečnostem navrhuji hodnocení 92 b / A.
Úkolem bakalářské práce pana Hollého bylo vytvořit simulační úlohy pomocí nástroje Simit a demonstrovat tam možnost virtualizace průmyslové aplikace. Součástí zadání bylo i vytvořit laboratorní úlohy pro použití ve výuce. Zadání hodnotím jako komplexní a náročné. Student musel prokázat své znalosti nejen v programování, ale také v modelování a studiu nových nástrojů. Textové části bakalářské práce má strukturu odpovídající vypracování zadání a je logicky členěna. Rozsah práce odpovídá požadavkům na bakalářskou práci na ÚAMTu. Součástí práce je však i příloha se zadáním laboratorních úloh, která práci rozšiřuje rozsahově nad rámec požadavků. Práce s literaturou je na vynikající úrovni a bylo použito velké množství zdrojů. Po jazykové stánce práci nemohu hodnotit (je ve slovenském jazyce), ale z pohledu čtenáře jsem nenašl žádné viditelné nedostatky. Nejslabší částí práce jsou obr. 3.1 a obrázek 1 v přílohách, tyto obrázky působí, že byly vytvořeny na poslední chvíli a jejich grafická úprava není příliš ideální, což je ale asi jediná věc, kterou lze na vypracování vytknout. Dle předložené bakalářské práce a výše zmíněného je zjevné, že student má znalosti na úrovni bakalářského studia a práci doporučuji k obhajobě s hodnocením 97 bodů A.
eVSKP id 155528