BUŽEK, J. Sportovní vybavenost v kontextu místa [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Území Racionální organizace území k dispozici zůstává schématem, otevřeným k dalším etapám vývoje, plocha území se stává vedlejším parametrem vzhledem k pásům různých funkcí. Řeka je vyjádřena v novém měřítku celého města, území se stává jediným hodnotným prvkem v jejím toku. Naopak autor nehledá vyjádření charakteru prostorů, jak u ostrovů, tak podél hlavní osy dělící území. Umístění Akademie v jednom z pásů zůstává náhodným bez vztahů k základním prvkům - řece, silnici. Jako první prvek zastavění nedokáže potvrdit potenciál racionálního členění území - vstupní prostory, tvar zastavění, jeho orientace, přístupy vozidly nebo ze zastávky tramvaje, kdy jdeme podél ploch čekajících na další vývoj. Akademie Formální tvar zastavění je v rozporu s konceptem členění území racionální geometrií. Z něho zbytečně vyplývá složitost prostorové struktury - hala, chodby, vstupy, schodiště a jejich vazby. Typologie šaten je jasná, ale přístupy z chodby zůstávají schematické. Umístění „bloků“ do volného prostoru horního podlaží je problematické - světlo, vazba interiér-exteriér. Pilíře v sálech jsou zbytečné a nepřípustné vzhledem k funkci a prostoru. Prvky otevřeného vybavení jsou jednoduchými a racionálně dostačujícím vyjádřením vzhledem k jejich funkci, udržování a k použitým materiálům. Celkově pragmatický přístup v měřítku území se musí v dalším vývoji projektu Akademie zjednodušit. Současné řešení nevyužívá kapacitu a pravidla jasného konceptu. Otázky a náměty k obhajobě: - vývoj území - funkční vztahy k okolí
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Vývoj projektu se odehrával v několika etapách s upřesněním v měřítku území a později Akademie. Změna měřítka nebyla okamžitou reakcí na potenciál konceptu. Tyto situace vyžadovaly intenzivní prácí, někdy příliš závislou na správných volbách, ale vždy k pozitivnímu vývoji projektu. |
Celkově kvalitní invenční koncepce, přesvědčivě prezentovaná. Razantní koncepce rozdělení plochy na část přírodní lemující tok řeky a na část užitkovou. Rozdělení přímkou vnáší do území jasnou geometrii a jednoznačnou formu. Účelová část je dělena přímkami kolmými na základní osu, nabízí možnosti různého využití při zachování základní struktury. Základní myšlenku řešení považuji za velmi dobrou. Oceňuji racionální přístup a pestré možnosti využití převážné části území. Řešení břehu řeky se systémem umělých koryt s břehy umožňujícími přístup k vodě považuji za zajímavý motiv, kterým je vodní prvek výrazněji začleněn do území. Vstupy do území ( a do jednotlivých pásů ) je z obvodové cesty. Fotbalová akademie zabírá jeden nebo v případě potřeby více pásů. Příjezd po liniích oddělujících jednotlivé funkce. Objekt šaten je racionální, má úměrné měřítko a dobrou polohu. Rozsah vybavení pro 3 hřiště je bezpochyby dostatečný. Jeho zalomení považuji za zbytečné. Architektonický výraz je konvenční, postrádá vlídnost a přitažlivost. Konstrukční řešení je schematické bez technických podrobností.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | ||
Architektonické řešení | B | ||
Provozní řešení | A | ||
Technicko konstrukční řešení | B | ||
Formální úroveň | A |
eVSKP id 38688