BÖHM, Š. Hluk ventilátorů osobních a nákladních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Novotný, Pavel

Závěrečná práce byla odevzdána již v roce 2021. Hodnocení vedoucího je rovněž z roku 2021. Nutno zmínit, že student i přes velmi špatné hodnocení práci nevylepšil a je otázkou pro komisi, aby zvážila přísnější hodnocení. Závěrečná práce byla odevzdána již v roce 2021 a posudek je rovněž z této doby. Nutno zmínit, že student i přes velmi špatné hodnocení práci nevylepšil. Závěrečná práce Šimon Böhma je rešeršního typu a obsahuje 30 stran bez úvodních formálních částí, přehledu literatury a seznamu použitých označení. Práce je převážně rešeršního charakteru s určitým vlastním hodnocením. Student při tvorbě práce konzultoval nerovnoměrně s největší intenzitou v posledních 14 dnech před odevzdáním práce. Práce by měla, dle zadání, pojednávat o hluku ventilátorů aplikovaných ve vozidlech. Výsledek je však cílen především na opakování konstrukčních pouček na základě zastaralé literatury. Aplikace na vozidlové ventilátory jsou zmíněny pouze okrajově. Větší důraz je kladen spíše na jiné aplikace. Některé zdroje hluku jsou v práci zmíněny, popis těchto zdrojů však vychází ze zastaralých poznatků. Práce přesto tyto zdroje identifikuje a v zásadě hodnotí správně. Velkým nedostatkem práce je rešerše novější na ventilátory specializované literatury. Práce obsahuje spíše nekvalitní obrázky ze zastaralého a nevhodného zdroje z roku 1974, občas nesprávnou terminologii, například hlučnost není fyzikální veličina v dB apod. Cíle práce jsou však na minimální úrovni splněny.

Navrhovaná známka
E

Posudek oponenta

Kudláček, Petr

Bakalářská práce pana Böhma se zabývá problematikou hluku ventilátorů v osobních a nákladních vozidlech. Práce obsahuje 30 stran. Práce je koncipovaná jako rešeršní a lze ji rozdělit do dvou základních částí. První část práce popisuje vznik hluku a jeho měření. Druhá část práce se zabývá popisem používaných ventilátorů a jejich částí. Zmiňovaná první část práce je po obsahové stránce zpracována kvalitně, v dostačujícím rozsahu. Avšak mohl být lépe popsán mechanismus vzniku hluku, s využitím odborné a kvalitní literatury. Druhá část práce zabývající se rešerší používaných ventilátorů měla, dle cílů práce, popisovat (reflektovat) existující typy ventilátorů v osobních a nákladních vozidlech. Avšak v této části práce proběhlo rozdělení ventilátorů a podrobnější popis ventilátorů obecně používaných v průmyslu, a to zhruba v 80. a 90. letech minulého století. Chybí zde větší přímá spojitost se současným automobilovým průmyslem. Toto tvrzení může být jen potvrzeno převážným využitím zdroje ([9] ČERMÁK, Jan. Ventilátory. Praha: SNTL-Nakladatelství technické literatury, 1974.), o který se práce výrazně opírá. Tento zdroj je, dle mého názoru již zastaralý, tedy dostatečně nereflektuje současný stav poznání. V obou částech práce jsou po stylistické stránce mnohdy využívány krkolomné a nevhodné slovní spojení. Grafická stránka práce vykazuje jisté nedostatky, jako jsou například: nekvalitní obrázky, zbytečně velké obrázky, vyplňující celou stránku a obrázek zasahující do zápatí. Stylistickou a grafickou stránku práce lze označit jako podprůměrně zpracovanou. Autorovu práci se zdroji lze popsat jako dostačující, ovšem místy chybí citace konkrétně uváděných dat a čísel. Zdroje jsou uvedeny pouze za celými odstavci, není tedy zřejmé, kterou informaci autor z dané literatury použil. Pan Böhm využil pouze polovinu doporučené literatury, i přesto že je všechna doporučená literatura uvedena v seznamu použitých zdrojů, dva zdroje v práci nejsou nikde využity. Celkový počet zdrojů je tedy sedm, což považuji za neadekvátní, vzhledem k rešeršnímu konceptu práce. Navzdory ročnímu odložení státní závěrečné zkoušky pan Böhm ve své závěrečné práci neprovedl žádné změny, a to i přes zveřejnění oponentského posudku vytýkající nedostatky v práci.

Navrhovaná známka
E

Otázky

eVSKP id 137290