JEŠKO, P. Procedurální herní prvky na základě zvuků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Výsledkem práce je jednoduchá knihovna pro engine Unity, která umožňuje realizaci změn herního prostředí na základě zvuků. Knihovna je realizována formou balíčku který lze importovat do Unity. Funkce knihovny je uživateli přiblížena v dokumentaci. Pro demonstrování funkcionality byly vytvořeny dvě testovací scény, které ukazují možnosti integrace. Tyto scény byly následně testovány v uživatelské studii. Student byl v rámci řešení velmi aktivní. Hlavním problémem při řešení byl nejasný cíl, což je také patrné z omezené funkcionality výsledného řešení. Ve srovnání s původní verzi byla vylepšena technická zpráva, balíček knihovny, dokumentace a plakát. S přihlédnutím k náročnosti tématu navrhuji hodnotit práci stupněm Dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání práce považuji za lehce nadprůměrné. Analýza hudby je komplexní problém, jehož řešení není v obecném případě zvukových signálů uspokojivě vyřešen. Kvalitu dosažených výsledků považuji za přijatelnou. Oproti předchozí verzi student vylepšil kvalitu technické zprávy, doplnil dokumentaci, balíček knihovny a prezentační plakát. | ||
Práce s literaturou | Výběr literatury byl studentem konzultován. V některých případech byly zvoleny méně kvalitní zdroje. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Téma práce bylo navrženo studentem. Student byl velmi aktivní a na řešení začal pracovat již před začátkem semestru. Řešení průběžně konzultoval jak osobně, tak ve formě pravidelných reportů. Aktivita byla znatelná i v rámci vylepšení před druhým odevzdáním. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v dostatečném předstihu před odevzdáním a připomínky byly zapracovány do finálního textu. | ||
Publikační činnost, ocenění | Vytvořená knihovna je volně k dispozici a student plánuje uveřejnit zdrojové kódy formou otevřeného repozitáře. |
Práce byla od řádného termínu po realizační i textové stránce vylepšena. Byly vyřešeny chybějící body zadání. Některé chyby bylo opraveny, některé zůstaly a některé přibyly. Celkově jde o normální práci, není to katastrofa, není to ani úžasné, ale je to dobře přijatelné. Z těchto důvodů hodnotím známkou C (70 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání je průměrně obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Body zadání splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce je spíše krátká. Kapitoly nepopisují problematiku do dostatečných a pochopitelných detailů a někde naopak zabíhají do zbytečných detailů. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 50 | Technická dokumentace je místy těžce pochopitelná a to se moc nezměnilo od prvního termínu. Část textu je těžce stravitelná a nepomohly tomu ani předělávky od řádného termínu. Předělávky odstranily nepochopitelné části textu a nahradily je jinou variantou nepochopitelného textu. Krátký výpis příkladů, které znesnadňují pochopení probírané problematiky: Příliš jednoduché popisky obrázků, které nic neříkají a nic nevysvětlují. Pokud je například v popisku obrázku 3.1 řečeno: "Different objects, their functionality, and how they communicate with each other" Tak to vůbec nic neříká. Nemá to žádnou vypovídajícího hodnotu. Nic to nevysvětluje, jen to natahuje text. Popisy algoritmů a postupů postrádají vysvětlující faktor. Jestliže se dají jen těžko pochopit, je to chyba textu. V textu se objevují výrazy, o nichž není jasné, co znamenají: "GetSpectrumData, GetOutputData, GetData", "chunk", "sound's brightness", "AudioClip.frequency", "SampleIndex" | |
Formální úprava technické zprávy | 50 | Ač byla práce vrácena a bylo vyžádáno přepracování, jazykové a typografické chyby nebyly zcela opraveny. Jen některé, některé přibyly. Krátký výčet chyb: Záměna spojovníků a pomlček (stále, nebylo opraveno). Používá se první osoba množného čísla (stále, nebylo zcela opraveno). Oslovuje se čtenář: "Take a look at Fig. 4.2a", "Please refer to Appendix A" Využívání netechnických vět (stále, nebylo zcela opraveno: "so its placement at the center of this plugin is perfect", "Of course, the song's other useful information cannot be forgotten", "Here came the deciding point for choosing the gathering method", "It can create dynamic light or fog. Exactly that was created", "Last but not least", "that's why some of them are described below", "Whether it was a success or not is not up to us", "the space scene had a different story". Chybějící čísla rovnic, například strany 17-20. Nadbytečné závorky v první rovnici na straně 19. Bezvýznamné uvozovky na strance 19: "To calculate the corresponding...", navíc v české notaci. Rastrové texty v diagramech. Budoucí čas: "The focus will be on the overall...", "... main component will be ClipControler...." Využívání odkazů na literaturu jako větných členů: "... is inspired by the algorithms in [9]." Věty bez významu: "Now, that tempo and melodies are recognized as interesting features of a song, and they can be identified using FFT and Onset Detection." Věta nemá pokračování. Co z té věty vyplývá? Náznak přítomného průběhového času: "Now, game developers and other..." Rovnice využívají symbol x pro násobení, předtím to byl *, ale obě je špatně. \cdot je správně. Gramaticky nesprávné věty: "In this project's infrastructure are two key..." | |
Práce s literaturou | 70 | Práce využívá 14 zdrojů informací. Zdroje jsou směskou odkazů na internet, článků a technických specifikací. Výběr zdrojů je realitivně adekvátní, ale mohlo by to být lepší, kvalitou, kvantitou i množstvím citací. | |
Realizační výstup | 80 | Realizační výstup se od řádného termínu zlepšil. Přibyly chybějící komponenty, plakát a instalovatelný balíček. Přibylo měření a zhodnocení. Celkově působí realizace ucelenějším a dokončenějším dojmem. Nebyly zásadní problémy s ověřením funkcionality. Realizace je vhodným řešením návrhu a zadání. | |
Využitelnost výsledků | Práce obsahuje balíček, který je možné využít ve vlastním projektu a využít vymyšlené a vypracované koncepty pro zautomatizování skriptů a pohybů na základě zvuků ve vlastních projektech. |
eVSKP id 162601