PROKOP, M. Model třídicí linky v systému Tecnomatix Process Simulate [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Diplomová práce je zaměřena na návrh, simulaci a virtuální zprovoznění třídicí linky. Pro návrh a simulaci je využita platforma Tecnomatix Process Simulate. Virtuální zprovoznění je realizováno pomocí OPC serveru a fyzického PLC Simuatic. Po nezbytném teoretickém úvodu se autor věnuje popisu jednotlivých částí úlohy. Velkou pozornost věnuje problematice simulace v různých režimech, které platforma nabízí, neboť v každém z režimu je nutno model charakteristicky modifikovat. Část práce je pak věnována způsobu propojení platformy Tecnomatix a fyzického PLC prostřednictvím OPC serveru. Lze konstatovat, že úloha byla realizována úspěšně a byly splněny všechny body zadání. Dá se říci, že autor pracoval relativně samostatně s častými konzultacemi. I přesto, že na našem ústavu nejsou s platformou Tecnomatix předchozí zkušenosti, se autor zhostil svého úkolu úspěšně a dotáhl jej do konce. Výsledky jeho práce pomohou v budoucnu realizovat další činnosti s touto platformou.
Diplomová práce se zabývá vytvořením virtuálního modelu třídící linky v prostředí Tecnomatix Process Simulate. Tecnomatix je produkt firmy Siemens a tvoří komplexní portfolio řešení digitální výroby (tzv. digitální továrna). Spojitost s iniciativou Industry 4.0 není třeba zdůrazňovat. Je potřeba se do ní zapojit, a to i ve výuce. To je cílem i zadání hodnocené diplomové práce. Diplomant pan Prokop měl pomocí SW nástroje Tecnomatix Process Simulate vytvořit model třídící dopravní linky a tento model zprovoznit dvěma způsoby: jednak simulovaným řízením dostupným v samotném Tecnomatixu a jednak fyzickým programovatelným automatem PLC Simatic. Celou práci měl sestavit a zdokumentovat tak, aby sloužila jako nástroj a návod pro výuku v laboratorních cvičeních. Náročnost zadání pokládám za nadprůměrnou po stránce odborné i časové, neboť se jedná o novou odbornost nesoucí typické znaky softwarů nové generace, zejména intuitivnost, která nahrazuje popisy nespočtu kliknutí pro vytvoření dané úlohy. Student práci správně rozdělil do logicky na sebe navazujících částí, a to: seznámení s nástroji, které při své práci použil, dále model linky, simulované řízení modelu a řízení modelu fyzickým PLC a pokyny pro použití ve výuce. Až na malé výjimky byly postupy a programy popsány srozumitelně. Již bylo řečeno, že jde o dosti novou problematiku, u které musí řešitel spoléhat především na sebe a podpory a rad se domůže nejspíše jen u výrobce nebo jeho lokálního technického zastoupení. O původnosti práce diplomanta nemůže být v tomto případě pochyb. Student prokázal svojí prací dobré inženýrské schopnosti, znalosti, intuitivnost chápání a pracovitost. Na druhé straně nevymyslel nic převratného, to mu zadání ani neumožňovalo. Snížení hodnoty jeho práce způsobilo místy špatné vyjadřování a časté překlepy v textu. Také jsem postrádal stručnou rešerši digitálních továren jiných výrobců, i když to nebylo přímo bodem zadání. Navrhuji klasifikaci B / velmi dobře, s 80 body.
eVSKP id 102661