WANDROL, V. Rozšíření Blenderu pro generování tradičního korejského nábytku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Oceňuji studentovu práci jak v průběhu roku, tak při dokončování. Student vytvořil zajímavou práci, na kterou se dá dále navázat. Student nastudoval různé technické i netechnické a neinformatické zdroje, které by mu pomohly zorientovat se v rozsáhlém spektru korejského nábytku a jeho procedurálním generování. Hodnotím jeho práci známkou A (100 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem zadání bylo vytvořit zásuvný modul do programu Blender pro procedurální generování tradičního korejského nábytku. Zadání vyžaduje studium materiálů o nábytku a průzkum cizojazyčných zdrojů. Dále vyžaduje kreativitu a schopnost přetvořit rozličné tvary a barvy korejského nábytku na program/skript v Blenderu.
Práce s literaturou Student pracoval s doporučenou literaturou a sám si hledal další vhodné zdroje.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval pravidelně. Na každé konzultaci předvedl svou práci. Konzultoval jak výběr literatury, realizaci, tak i technickou dokumentaci. Se studentovým odhodláním a průběžnou prací nemám žádný problém.
Aktivita při dokončování Student dokončil svou práci v čas a neměl větší potíže.
Publikační činnost, ocenění Studentova práce doplní repertoár zásuvných modulů programu Blenderu, protože se jedná o unikátní dílo, které dříve v této formě neexistovalo.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Chlubna, Tomáš

Výsledný add-on umožňuje procedurálně vytvářet 3D modely korejských stolků. Je dobře použitelný a užitečný. Textová zpráva je dobře čitelná, nicméně obsahuje méně závažné, avšak viditelné chyby. Povrchní práce s citacemi také lehce snižuje hodnocení.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání zahrnuje seznámení se s prostředím programu Blender, jeho Python API a architekturou korejského nábytku. 
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání bylo splněno na dobré úrovni.
Rozsah technické zprávy Technická zpráva popisuje práci dostatečně podrobně.
Prezentační úroveň technické zprávy 93 Zpráva je dobře čitelná a kapitoly na sebe vhodně navazují. Text je dobře rozdělen na kapitolu věnující se analýze požadavků, dvě teoretické kapitoly, návrhovou, implementační a testovací kapitolu. Místy se v textu nachází nekonzistence jako střídavé používání slova add-on a plugin pro výsledek práce.  
Formální úprava technické zprávy 85 Slohový útvar odborného textu je dodržen a práce není zatížena kritickými nedostatky. Větší množství překlepů a chyb však snižuje její kvalitu. Klíčové slovo Blender API, nacházející se v anglické verzi, chybí v českém překladu. Na str. 21 se nachází chybné odsazení textu. Obr. 6.3, 6.4, 6.7, 6.8 obsahují kód a raději měly být vysázeny jako objekty typu výpis . Ještě lépe by bylo je vysázet jako pseudokód v algoritmickém prostředí. Aktuálně se spíše jedná o lehce upravené části použitého kódu v add-onu.  Obrázky v textu dobře ilustrují danou problematiku, jsou vytvořeny v dobré kvalitě a často ve vektorové formě.
Práce s literaturou 74 Zpráva obsahuje relevantní citace z kvalitních zdrojů. V textu však chybí citace či uvedení zdrojů na několika místech. Některé uvedené informace nejsou podloženy citací literatury, např. popis korejské kultury v sekci 3.1, nebo vysvětlení pojmu Ondol v sekci 3.2. U většího množství převzatých obrázků není uveden zdroj, např. obr. 3.3, 3.5, 3.7, 4.2, 7.2-5. Citace jako [5, 6, 7] nejsou úplné a např. neobsahují DOI identifikátor.
Realizační výstup 96 Výsledný add-on splňuje zadání a je schopen rychle vygeneroval dobře přizpůsobitelné stolečky korejského typu. Na výsledný model je také možno nanést procedurálně generované umělecké ornamenty a materiál dřeva. Kód je dobře členěn do funkcí a tříd a autor efektivně použil moderní prostředky Blenderu, jako například geometrické uzly, ke splnění cíle.
Využitelnost výsledků Práce byla volně publikována pro použití uživateli a je plně použitelná jako hodnotné rozšíření programu Blender.
Navrhovaná známka
B
Body
87

Otázky

eVSKP id 156818