HOLEŠ, C. Diagnostika moderních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Štětina, Josef

Obsahem práce je Diagnostika moderních vozidel. Práce má 49 stran textu a několik příloh. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci pravidelně konzultoval. Mimo rešeršní části práce student provedl dvě praktická měření a seznámil se i nejmodernějšími trendy v diagnostice a měření na vozidlech tj. využití sběrnice CAN s moduly od firmy NI a programování v jazyce LabVIEW. Student k práci využil širokou škálu zdrojů a to zejména elektronických. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil všechny body zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Pech, Ondřej

Cílem předložené bakalářské práce bylo seznámit se s problematikou diagnostiky moderních vozidel. Práce je napsána ve slovenském jazyce, obsahuje 49 stran a je členěna do šesti kapitol, za nimiž následuje závěr, seznam použitých zdrojů a seznamy použitých veličin, zkratek a symbolů. V teoretické části se autor věnuje přehledu vývoje diagnostiky vozidel, rozebírá výhody a nevýhody jednotlivých typů diagnostik a uvádí přehled informací získávaných přes diagnostiku OBD II. Dále uvádí popis sběrnice CAN a komunikační normy SAE-J1939. V praktické části studen využil komunikační modul od firmy National Instrument pro připojení ke sběrnici CAN vozu VW Tiguan a pomocí naprogramovaného algoritmu v programu Labview poté vyčítal informace o provozním režimu vozu (otáčky, rychlost, zatížení motoru…). V poslední části student použil levnou diagnostiku ELM327 k vyčítání informací z vozu Kia Ceed pomocí programu pro „chytrý“ telefon a programu pro přenosný počítač. V práci se objevuje několik nepřesností (překlepů) např. na str. 27 autor uvádí, že odpor cívky reproduktoru je většinou 100 Ohmů, standartní odpor je ale 4 nebo 8 Ohmů. Dále na str. 32 uvádí, že chudá směs se na lambda sondě projeví napětím v rozsahu 0 – 3 V, tento rozsah je ale 0 – 0,3 V. Citace v této práci odpovídají daným normám. Práce splňuje všechny cíle a požadavky na ni kladené a proto ji doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 72136