JORDA, J. Nové technologie ve vzdělávání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.
Práce se zabývá vlivem technologií na proces vzdělávání. Podává výčet a popis starších klasických a moderních technologií, analyzuje jakým způsobem proces vzdělávání ovlivňují a hodnotí jejich pozitivní i negativní aspekty. Text je patřičně členěn, části na sebe logicky navazují a každé téma je odpovídajícím způsobem shrnuto. Práce využívá adekvátní zdroje, které poskytují dostatečný teoretický základ pro studium daného tématu. Po stránce jazykové je práce bez větších závad. Ojediněle se vyskytují nedostatky (omyly typu "can educates" na str. 17, "they allows" na str. 26, nepřesné použití času v daném kontextu na str. 26: "school vocational programs begin to include", vynechání podmětu str. 25: "In the past was very fashionable…"), které neovlivňují celkovou dobrou úroveň jazyka. Je využita odpovídající slovní zásoba v patřičném rozsahu. Styl odpovídá typu a účelu textu, místy však přechází k prostředkům publicistickým (str. 14. "the radio had the upper hand from the beginning", Rather than fighting the tide against texting str. 18). Obsah práce odpovídá zadání. V úvodu by bylo vhodné zřetelněji uvést metody použité k dosažení stanovených cílů. Dále postrádám alespoň u některých méně často užívaných technologií konkrétní příklady jejich využití. Práce by se mohla i více do hloubky zaměřit na didaktické aspekty použití daných technologií a celkové dopady na změny vzdělávacího procesu a interakci účastníků, sociální dopady apod., což v práci obsaženo je, avšak velmi stručně. Práce může být hodnocena jako velmi podrobný přehled technologií, které jsou využívány v oblasti vzdělávání a popis změn, které do procesu vzdělávání přinášejí. Na zpracování tématu je prokázána požadovaná znalost anglického jazyka. Závěr: Předložená bakalářská práce splňuje požadavky. Doporučuji ji k obhajobě.
Práce předkládá rozsáhlý výčet technologií ve vzdělávání, zahrnuje jak stručný náhled do historie, tak podrobný přehled technologií používaných v současnosti. A v tom také spatřuji její největší úskalí. Popisovaných technologií je příliš mnoho, takže kromě stručného popisu a zhodnocení hlavních výhod či nevýhod na hlubší analýzu nezbývá prostor. Vzhledem k výběru natolik odlišných typů technologií práce zároveň postrádá jednotná kritéria hodnocení. Větší prostor by si zasloužily pedagogicko-psychologické aspekty související s používáním technologií ve vzdělávání. Těmi se práce zabývá pouze okrajově. Celková jazyková úroveň práce je do jisté míry nevyrovnaná. Vyskytují se zde pasáže po gramatické stránce velmi zdařilé, použitá slovní zásoba je poměrně široká, text je místy ozvláštněn výběrem zajímavých jazykových prostředků, které však ne zcela zapadají do psaného akademického stylu. Mezi chyby, které lze práci vytknout, se řadí občasné vynechání podmětu a chybné tvary sloves vzhledem ke kontextu, především pak ve vztažných větách. Práce je nicméně členěna logicky a působí uceleným dojmem. Podaný výčet technologií je podložen působivým počtem referencí a svědčí o rozsáhlém studiu literatury. I zde je však nutno podoktnout, že na základě prostudované literatury se práce mohla danou problematikou zaobírat podrobněji a předložit hlubší analýzu. Navzdory všem výše uvedeným výhradám však práce splňuje nezbytná kritéria bakalářské práce a lze ji doporučit k obhajobě.
eVSKP id 84088