SOUKAL, P. Model stárnutí unipolárního tranzistoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Zadání práce lze považovat za splněné, avšak jednotlivé skripty v Mathcadu mohly být transparentnější a nemusely být ve výsledku zkomprimovány na přiloženém CD. V práci postrádám praktický příklad v kapitole o modelování stárnutí MOS tranzistoru. Student se snažil pracovat samostatně, avšak nesystematicky a vlastní činnost zahájil až v pokročilém stádiu vyhrazeném na řešení. Obrázky mají špatnou kvalitu a z textu není zřejmé, odkud je student převzal. Totéž lze říci o některých vzorcích. Práce rovněž obsahuje některé zavádějící informace. Student využíval ke studiu dané problematiky jak knižní tituly tak i internet. U některých publikací však není vůbec zřejmé, jakým způsobem ji použil.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 42/50 | Zadání práce lze považovat za splněné, avšak jednotlivé skripty v Mathcadu mohly být transparentnější a nemusely být ve výsledku zkomprimovány na přiloženém CD. V práci postrádám praktický příklad v kapitole o modelování stárnutí MOS tranzistoru. |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | E | 10/20 | Student se snažil pracovat samostatně, avšak nesystematicky a vlastní činnost zahájil až v pokročilém stádiu vyhrazeném na řešení. |
Formální zpracování práce | E | 10/20 | Obrázky mají špatnou kvalitu a z textu není zřejmé, odkud je student převzal. Totéž lze říci o některých vzorcích. Práce rovněž obsahuje některé zavádějící informace. |
Využití literatury | B | 8/10 | Student využíval ke studiu dané problematiky jak knižní tituly tak i internet. U některých publikací však není vůbec zřejmé, jakým způsobem ji použil. |
Cílem práce bylo popsat proces stárnutí unipolárních tranzistorů a navrhnout metodu pro identifikaci parametrů modelu. Práce má celkově velmi nízkou úroveň. Teoretická část vznikla spojením několika textů, ve kterých byla ponechána původní terminologie (MOSFET/MISFET, emitor/source, atd.). Text místy budí dojem, že mu student nerozuměl. Navržená metodika identifikace parametrů zejména modelů úrovně 1 je nevhodná. Ve vztazích se vyskytuje člen KP*W/L, ve kterém není dobře možné určit všechny parametry jen na základě měření výstupních charakteristik. Není přesně vysvětlen postup výpočtu (chyba, vstupní data, aj.). Z formálního hlediska mám největší připomínky k tomu, že téměř všechny obrázky z teoretické části jsou okopírované bez udání zdroje. Navíc jsou špatně čitelné. V textu jsou nesmyslně přeložené anglické výrazy (carrier - přepravce, silikon, atd.). Vzhledem k náročnosti zadání konstatují, že práce splňuje požadavky na nejnižší možné úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | E | 25/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | F | 2/10 |
eVSKP id 8926