BAYEROVÁ, Z. Generátor EKG signálu v LabVIEW [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Předmětem bakalářské práce byla realizace generátoru fyziologického i patologického EKG záznamu v LabVIEW. V teoretickém úvodu popisuje studentka vznik fyziologického EKG i vybraných patologií v srdečním cyklu. Studentka si pro realizaci nastudovala potřebné metody pro skládání EKG z úseků křivek včetně závislostí pro realizaci vybraných patologických průběhů. V práci jsou diskutovány a v programu vytvořeny závislosti jednotlivých úseků v závislosti na tepové frekvenci i zvolené patologii. Výsledné průběhy ze svého generátoru ověřila s reálnými záznamy z generátoru MEDSIM dostupného na ÚBMI, které pro srovnání dokládá v příloze B. Výsledkem práce je uživatelsky přívětivé a intuitivní grafické rozhraní vyobrazené v příloze C, s ovládacími prvky pro nastavení parametrů generovaného EKG průběhu včetně popisu zvoleného průběhu. Po formální stránce působí poněkud nepřirozeně barevné provedení odkazů, ke kterému došlo nedopatřením při výsledné kompilaci textu. Velmi oceňuji sazbu práce v LaTeXu, práce působí úhledně a kompaktně. Použitá literatura je v práci řádně citována, pouze zápisy online zdrojů vykazují drobné nedostatky. Samotný program sestavený v bakalářské práci studentka prezentovala na soutěži Student EEICT 2010. Práci slečny Zuzany Bohatcové doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnotit známkou "výborně / A".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 |
Předložená bakalářská práce se zabývá generováním EKG průběhu a jeho poruch. Teoretická část práce se velmi detailně rozebírá metody pro modelování EKG signálu a popis poruch srdeční činnosti. Praktická část je druhou polovinou práce. Studentka úspěšně realizuje v prostředí LabVIEW vybrané metody, včetně generování popsaných poruch v průběhu. Velmi pozitivně hodnotím vytvořený virtuální přístroj a jeho funkci. Je zde vidět, že studentka pronikla hluboko do problematiky v poměrně krátkém čase. Po formální stránce mám k práci drobné výhrady: V anglickém abstraktu doporučuji nenahrazovat slovo porucha slovem problém. Navrhuji použít slova "breakdown", "malfunction" ... Doporučuji do abstraktu zahrnout nejen popis, ale i splněni zadáni a k čemu práce došla. Mám výhrady k překladu v kapitole 2.3 Elektrické děje na buněčné úrovni. Obzvláště spojení "proud vápníku". Doporučuji studentce více a častěji pracovat v textu s citacemi, hlavně v realizační části. Není zde zcela jasné, jakým způsobem autorka došla k uvedeným vztahům. Odkaz [16] není funkční. V závěru studentka uvádí, že výsledné signály EKG přístrojů MEDSIM 30 a virtuálního přístroje jsou téměř identické a následně toto tvrzení rozporuje. Prosím, pouze blíže vysvětlit nebo vynechat tvrzeni, že "jsou téměř identické". Tvrzeni je zavádějící a vyžadovalo by podrobnou analýzu. Předložená bakalářská práce splňuje všechny body zadání, doporučuji ji k obhajobě a navrhuji bodové hodnocení A, 93 bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 | |
Odborná úroveň práce | A | 47/50 |
eVSKP id 30650