FLOREK, M. Analýza reakčních dob řidičů v reálném silničním provozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Belák, Michal

Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání B Co do splnění cílů lze hodnotit práci na velmi dobré úrovni. Velmi pozitivně lze hodnotit rozsáhlou diskuzi výsledků vč. vymezení vůči výsledkům jiných autorů.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B Student provedenou rešerší, získal základní informace o problematice, z některých pasáží a formulací lze ale nabýt dojmu, že do problematiky zcela nepronikl. Vzhledem k značnému množství výzkumů prováděných v oblasti reakčních dob by mohla být rešeršní část práce podrobnější.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody B Zpracování analytické části je na velmi dobré úrovni, student data prezentoval jak formou tabulek tak i graficky pomocí krabicových grafů, které jsou pro tuto problematiku vhodné. Jako matoucí se jeví zobrazení některých hodnot ve formě bodových grafů, viz např. Obr. 24, kde se má jednat o lineární závislost.
Odborná úroveň diplomové práce B Z práce je zřejmá studentova snaha o odbornou úroveň, současně by ale kvalitě prospělo ještě detailnější porozumění problematice na základě provedení detailnější rešerše.
Přínos pro praktické i teoretické využití A U prezentovaných dat lze spatřovat jak praktické tak teoretické využití, jednak v navázání dalších diplomových či dalších výzkumných prací, ale také využití zjištěných hodnot pro potřeby analýzy silničních nehod a pod.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 C
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň C Z práce je zřejmá studentova snaha o odbornou úroveň textu, v některých případech jsou ale věty překombinovány a stávají a vyskytují se také až absurdní větné konstrukce např: "Reakčná doba vodičov v rozličných skúmaných skupinách sa znamenite menila", odkaz na obr. na str. 23 - přitom se jedná o tabulku, dále pak překlepy (např. Obr. 24 – "priemarného") a pod., nedostatky lze také spatřovat v grafické úpravě textu, která je na některých místechna slabší úrovni.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Bilík, Martin

Předložená diplomová práce je zaměřena na analýzu reakčních dob řidičů na základě měření v reálném silničním provozu. V souladu se zadáním provedl diplomant rešerši dané problematiky. Teoretická část práce by však mohla být logičtěji strukturována (např. se prolínají metody měření – eyetracking, fyziologické veličiny a způsob realizace měření – NDS, jízdní simulátor, apod., prolíná se také sluchové a zrakové vnímání). V práci se vyskytují rovněž terminologické a stylistické nedostatky (break reaction, znamenitý interval apod). Diplomant měl navrhnout vhodný způsob měření, vyhodnocení a zpracování dat, z důvodu omezení spojených s covid 19 ale nerealizoval vlastní měření a vyhodnocoval již dříve realizované jízdní zkoušky. V rámci vyhodnocení výsledků jízdních zkoušek v reálném provozu diplomant hodnotil reakční dobu a její složky v závislosti na typu podnětu, což lze hodnotit velmi kladně. Výstupy předložené diplomové mají potenciál praktického využití, praktické části a zejména interpretaci výsledků by však prospělo pečlivější provedení teoretické části. Získaná data jsou v diplomové práci vcelku přehledně prezentována včetně základních statistických parametrů. Rovněž praktická část by ale mohla být přehledněji členěna - oddělení části vyhodnocení a diskuse výsledků včetně komparace s předchozími výzkumy. Předloženou diplomovou práci Mateje Floreka doporučuji k obhajobě s hodnocením C - dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování B
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce C
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody D
Obtížnost a správnost řešení C
Přínos pro praktické i teoretické využití B
Odborná jazyková úroveň C
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 127962