ČERNÝ, P. Návrh a vývoj edukačního herního terminálu pro minihry naprogramované v Matlabu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Bakalářská práce studenta Petra Černého se věnuje vytvoření herního automatu pro podporu výuky programování na oboru Mechatroniky. V rámci prvního ročníku mají studenti možnost se zapojit do mikroprojektu nad rámec klasické výuky. Jedním z mikroprojektů je vytvoření jednoduché hry arkádového typu v programovacím jazyce Matlab. Pro tyto hry jsme chtěli vytvořit herní automat, aby studenti měli větší motivaci hru vytvořit. Student v rámci své bakalářské práce navrhl systém implementace jednotlivých her, ochranu proti selhání naprogramované hry, registraci uživatele pomocí studentských karet, uživatelské rozhraní aplikace a samotnou fyzickou podobu herního automatu. Pro identifikaci uživatele pomocí RFID čtečky a pro připojení herních tlačítek do počítače navrhl desku plošných spojů. Součástí práce je i návod pro implementaci hry a využití ovládacích prvků. Student během práce svůj postup pravidelně konzultoval. Vytvořený herní automat hodnotím jako velmi zdařilý. Dále kladně hodnotím grafickou a obsahovou kvalitu sepsané bakalářské práce. Student splnil dobře stanovené cíle bakalářské práce. Proto hodnotím práci jako výbornou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Výsledkem předkládané bakalářské práce p. Černého je arkádový herní automat, do kterého lze hry programovat v jazyce MATLAB. Hlavním účelem této práce je vytvořit zajímavou a atraktivní platformu pro výuku programování, zvláště pak s využitím OOP. Student prokázal při realizaci této práce schopnost nastudovat nová témata (paralelní programování, javascript) a pokročilé znalosti programování v MATLABu. Kromě toho vytvořil přístupový systém využívající RFID včetně programování obslužného mikrokontroléru a návrhu příslušné elektroniky. Práce je psána srozumitelně a jasně v rozsahu 50 stran. Celkově se mi jeví rozsah práce, úroveň zpracování i celková dotaženost výsledku jako vysoce nadprůměrné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157538