HANÁK, M. Znalecká činnost při vyvlastňovacím řízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2013.
Problematika vyvlastňování je poměrně složitá, přesto ji student popsal přehledně s velmi dobrou jazykovou úrovní. Hlavní nedostatek práce spatřuji v některých nesprávných zavádějících informacích (co je obsahem znaleckého posudku, co je veřejně prospěšná stavba). Další nedostatek spatřuji v některých chybách ve znaleckém posudku (výpočet obestavěného prostoru, stáří stavby, popis dispozice domu). Celkově hodnotím diplomovou práci jako dobrou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | ||
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Některé uvedené definice nejsou úplné, čímž mají trochu jiný smysl. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | C | Neodpovídající popis výkresům (dispoziční řešení), nesprávný výpočet obestavěného prostoru (výšky objektu), stáří objektu neodpovídá přiložené fotografii (stáří alespoň 100 let). U porovnávací metody dle oceňovací vyhlášky nejsou zdůvodněna volená pásma. Dále je nepravděpodobné, že by byl vyvlastněn rodinný dům bez přilehlé zahrady, tedy bez možnosti přístupu do domu. | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | Odborná úroveň práce je dobrá. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | V práci je přehledně zpracovaná problematika vyvlastnění z pohledu znalecké činnosti. Jsou zde některé závádějící nesrovnalosti, na které byl student v průběhu práce upozorněn, ale neopravil je. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | D | Hlavní nedostatek je v nedůsledném označování přimých a nepřímých citací. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B |
Předložená diplomová práce je zpracována na odpovídající odborné úrovni, v souladu s jejím zadáním. Student nejprve definoval základní pojmy, zabýval se účely vyvlastnění, dále přehledně popsal postup ve vyvlastňovacím řízení a činnost znalce. V praktické části student uvádí jednotlivé části znaleckého posudku vypracovaného ve vyvlastňovacím řízení a zároveň vzorový znalecký posudek přikládá, což považuji za největší přínos. Práce je výstižná a přehledně zpracovaná, k sepsání byly zvoleny vhodné zdroje. V závěrečné práci jsou však nepřesností v definicích a obsahu znaleckého posudku. Celkově hodnotím stupněm dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | C | ||
Obtížnost a správnost řešení | C | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | ||
Odborná jazyková úroveň | A | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | C |
eVSKP id 62859