BLAŽEK, J. Možnosti využití smykem řízených nakladačů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Celkově je práce členěna logicky a přehledně. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, které získal v průběhu studia, tak i znalostí, které získal při samostatné studiu literatury z problematiky smykem řízených nakladačů i poznatků u jejich distributorů v ČR. Student se ve své práci zabývá zejména porovnáním jednotlivých typů v různých velikostních třídách. Pro tento účel vytvořil celou řadu porovnávacích parametrů. Těžiště práce lze spatřovat v kapitolách 3 až 6, kde je porovnáváno velmi přehlednou formou několik charakteristických parametrů strojů. K předložené práci nemám žádné závažnější připomínky, obsahuje v malém množství pouze drobné formální nedostatky (překlepy a gramatické chyby), případně nepřesná tvrzení, vyplývající z omezených zkušeností studenta s touto kategorií strojů (např. str. 10 – ne všechny nakladače mají mezi motorem a náhonovou skříní lamelovou spojku). Předložená práce má celkově výbornou úroveň a je plně v souladu se zadáním. Jaroslav Blažek ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti a schopnost důkladné orientace v zadaném problému a schopnosti pokračovat v návazném magisterském studiu. Otázky k zodpovězení při obhajobě: Popište hlavní výhody a nevýhody smykem řízených nakladačů oproti nakladačům s řiditelnými nápravami či kloubovými rámy srovnatelných výkonností.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
Bakalářská práce je z hlediska formálnosti a technického zpracování na velmi dobré úrovni. Student splnil požadavky zadání a v práci rešeršním způsobem provedl rozbor využití smykem řízených nakladačů. Student rozdělil stroje do skupin dle triviálního rozdělení podle konstrukčních řešení z firemní literatury jednotlivých výrobců. Následně provedl kritické zhodnocení dle svých hodnotících kritérií u všech na trhu dostupných typů strojů ve zvolených skupinách. Práce je až na drobné nedostatky v oblasti úpravy a formálních náležitostí na slušné úrovni zpracování. Práce je zdařilá a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 18864