DOBOSSY, B. Odhad parametrů jezdce na vozítku segway a jejich použití pro optimalizaci řídícího algoritmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Student Barnabás Dobossy pracoval v rámci své diplomové práce na opravách a vylepšeních existujícího experimentálního osobního vozítka typu Segway. Smyslem práce bylo nejprve inovovat řídící jednotky a senzory, a následně implementovat nový řídící algoritmus pro stabilizaci vozítka, který by se přizpůsoboval hmotnosti a výšce jezdce. Hlavní řešeným problémem tedy bylo realizovat odhad parametrů jezdce na základě dynamické odezvy systému. Při realizaci zadání student postupoval samostatně, iniciativně a dostatečně konzultoval. Během řešení nelehké úlohy musel nastudovat a implementovat mnoho netriviálních metod z oblastí adaptivního řízení, zpracování signálů a odhadu parametrů a dosáhl vzhledem k použitým senzorům velmi dobrých výsledků, kdy je schopen odhadovat hmotnost jezdce s přesností dostatečnou na to, aby bylo možné přizpůsobit parametry stabilizačního algoritmu. Vyzdvihnout lze také fakt, že práce je psána dobrou angličtinou. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A – výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student při práci navazoval na již ukončené projekty na podobné téma. Cílem jeho práce však bylo rozšíření stávajícího řešení o nové adaptivní algoritmy řízení, jejich implementaci a provedení potřebných úprav elektroniky. Práce je zpracována systematicky od analýzy možných řešení, přes provedení simulací, porovnání výsledků jednotlivých variant a v konečné fázi implementaci a testování na reálném zařízení. Práce je zpracována přehledně a systematicky. Student se však hned v úvodní kapitole dopustil chyby ve výpočtu celkové kapacity baterií. V některých kapitolách mi pak chybělo detailnější porovnání grafických výsledků a ve flowchartech popisu SW jsou drobné syntaktické chyby. Celkově však student prokázal značné znalosti v oblastech simulace, návrhu řízení a návrhu HW.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 116769