SÁČKOVÁ, V. Stavba v krajině - Centrum ekologické výchovy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.
Před vlastním návrhem provedla diplomantka analýzu stávajícího stavu území a navrhla optimální funkční a prostorové uspořádání daného prostoru. Navržené funkce vzdělávání, kultura a rekreačního sportu se vzájemně doplňují a funkcí výroby vína a jejich hmotové řešení je provedeno čistě. V souladu se zadáním navrhla Centrum ekologické výchovy. Řešení stavby viničního hospodářství nebylo předmětem zadání. Za přínosné považuji návrh dalších doplňkových aktivit (kultura a rekreačního sport), které přispějí k dalšímu posílení turismu této oblasti. Velkou pozornost věnovala diplomantka také technickému řešení a technologii energetického konceptu. Diplomní práce splňuje zadání, má všechny náležitosti a prokazuje znalosti ve zvoleném oboru. Je pečlivě a přehledně graficky zpracována, doplněna množstvím vizualizací, což dokazuje mj. schopnost diplomantky úspěšně řešit zadané projekty a také je vhodnou formou prezentovat. Otázky a náměty k obhajobě: Objasněte ideu řešení a její promítnutí do urbanistického a architektonického řešení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | diplomantka pracovala pilně, svědomitě a pečlivě |
Předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 90.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | Zadaný úkol je řešen velmi jednoduše, přehledně a čistě. Studentka zadané území funkčně rozdělila na část výrobní ve vyšší rovinaté úrovni v návaznosti na vinice a zde umístila objekt pro výrobu vína. Ten není dále v předložené práci detailně řešen. Ve svažité části na břehu vodní nádrže situovala studentka centrum ekologické výchovy a přímo na břehu občerstvení a půjčovnu kol a lodí. Toto řešení je logické a dobře souzní s kontextem krajiny. Navíc navazuje na stávající cyklostezku, takže aktivity jsou dobře voleny. | ||
Architektonické řešení | Architektonický výraz obou staveb je velmi jednoduchý až nenápadný, vychází pravděpodobně z výrazu nízkoenergetických dřevěných staveb. Spojení s přírodním amfiteátrem nad vodou zvyšuje atraktivnost areálu a možnosti využitelnosti místa. Použití dvojí barevnosti dřeva se mi jeví příjemné, dřevěný portál zve laskavě ke vstupu. Letní posezení na molu nad vodou je osvěžující. Stavby nepřekypují architektonickými nápady, ale jsou uklidňující, kontext okolní zeleně a vodní plochy ničím neruší a dobře do něj zapadají. | ||
Provozní řešení | Provozní řešení je logické a je stejně jednoduché jako vnější výraz staveb. Centrum ekologické výchovy je jasně členěno na část výukovou a část zázemí - technického nebo provozního, horní parto je určeno pro ubytování frekventantů a je zde umístěn byt správce, kde by mohla kuchyně navazovat na spižírnu a obývací pokoj by mohl být situován do rohové části dispozice s lepším výhledem na okolí, ale to je pouze moje drobná připomínka. V objektu pro občerstvení je zakomponováno zázemí pro účinkující, což je pro využití amfiteátru pozitivní. V areálu je pamatováno na parkovací stání pro auta, kola a možnost pohybu autobusu. | ||
Technicko konstrukční řešení | Konstrukční řešení je stručně popsáno, je opět velmi jednoduché, je vyjádřena základní představa. Pozitivní je, že se diplomantka pečlivě věnovala energetickému konceptu objektu a popsala detailně jeho fungování. Stejným způsobem se věnovala vodnímu hospodářství. Plyne z toho pro mne, že studentka řešila zadání komplexně a byť jednoduchou formou, ale se všemi návaznostmi, se vyrovnala s celkovou problematikou návrhu stavby. | ||
Formální úroveň | Formální stránka práce je na uspokojivé úrovni, grafické řešení je přehledné, čisté, doplněné kvalitní fotodokumentací a vizualizacemi. |
eVSKP id 31415