ZDENĚK, J. Herní mechaniky založené na různých úhlech pohledu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Student svou práci nepodcenil a zhostil se jí na výbornou. Množství práce je významné a výsledná hra působí dokončeným dojmem. Konzultace byly sice řídké ale obsažné. Hodnotím známkou A (100 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Zadání je obtížnější a vyžaduje netriviální způsob gamifikace s využitím různé perspektivy.
Práce s literaturou Student pracoval s doporučenou literaturou a hledal si další vhodné zdroje.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval řídčeji, ale vždy ukázal obrovský krok vpřed. Řídil se doporučeními a poznámkami.
Aktivita při dokončování Student svou práci dokončil v předstihu. Technickou dokumentaci konzultoval několikrát.
Publikační činnost, ocenění Výsledná hra by mohla být publikována a mohla by si najít své hráče.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Polášek, Tomáš

Práce se zaměřuje na návrh a implementaci hry s inovativní mechanikou změny pohledu. Textová část nejdříve představuje aktuální stav herního trhu a základní koncepty herního vývoje. Následně se velmi podrobně věnuje návrhu hry samotné. Autor se věnuje praktickému využití algoritmů pro procedurální generování a následnou transformaci na využitelnou geometrii. Výsledná hra s názvem "Mage Flip" umožňuje hráči přepínat perspektivu mezi pohledy shora a z profilu, přičemž nejde pouze o změnu kamery, ale o hlubší transformaci mechanik hry. Funkcionalita hry je následně ověřena v rámci uživatelské studie, jejíž výsledky jsou zapracovány do budoucích plánů. Z důvodu kvality textu i realizované hry navrhuji práci hodnotit stupněm Výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání považuji za průměrně náročné.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání práce je splněno ve všech bodech.
Rozsah technické zprávy Rozsah práce lehce přesahuje obvyklé rozmezí. Přesto nepovažuji větší rozsah za problém, protože text obsahuje vše nutné pro pochopení cílů práce a není zbytečně natahován. Vyšší rozsah je spíše výsledkem podrobnějšího rozboru problematiky.
Prezentační úroveň technické zprávy 92 Prezentační úroveň technické zprávy je na velmi dobré úrovni. Text je vhodně rozdělen do kapitol, které přehledným způsobem provádí čtenáře problematikou vývoje her. Text samotný je čtivý a převážně pochopitelný. Jedním z méně pochopitelných úseků je prvotní představení konceptu hry, kdy jsou užita slova "shora" a "z profilu". Ani z obrázků ale není jasné, že "z profilu" znamená že z původní země se stává zadní stěna hrací plochy. Nejasnost je ale záhy vyjasněna příklady jiných her. Na pochopitelnosti naopak přidává velké množství kvalitně zpracovaných diagramů a vizualizací, které doprovází náročnější úseky.
Formální úprava technické zprávy 85 Z typografického hlediska je technická zpráva v pořádku. Obsahuje minimální množství gramatických a stylistických chyb. Místy jsou použity převzaté anglické výrazy, ale jsou vždy vysvětleny a jejich využití považují za dobře zdůvodněné.
Práce s literaturou 91 Práce obsahuje rozumné množství kvalitních zdrojů, které zahrnují vědecké články a internetové zdroje. Citace jsou kompletní včetně data přístupu. Citační etika vypadá v pořádku a z textu bylo vždy jasné které části byly převzaty a které jsou dílem autora. 
Realizační výstup 90 Hlavním výstupem práce je hra pod názvem "Mage Flip", která inovativním způsobem umožňuje hráči přepínat mezi dvěma pohledy. Přepnutí mezi pohledy "shora" a "z profilu" není pouze estetické, ale významným způsobem mění i mechaniky hry. Hra je plně funkční. Součástí projektu je také dokumentace s instalační příručkou a manuálem jak hru hrát. Výsledná hra byla testována v rámci uživatelské studie, která potvrzuje že mechanika přepínání je pro hráče zajímavá. Samotný engine, knihovny i jiné asety jsou použity v souladu s licenčními podmínkami.
Využitelnost výsledků Výsledkem práce je plně funkční hra, která demonstruje možnosti využití různých pohledů. Autor v rámci práce také implementuje algoritmus pro generování modelu úrovně, který mohou využít i jiné projekty. 
Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 153439