ZDENĚK, J. Herní mechaniky založené na různých úhlech pohledu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student svou práci nepodcenil a zhostil se jí na výbornou. Množství práce je významné a výsledná hra působí dokončeným dojmem. Konzultace byly sice řídké ale obsažné. Hodnotím známkou A (100 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání je obtížnější a vyžaduje netriviální způsob gamifikace s využitím různé perspektivy. | ||
Práce s literaturou | Student pracoval s doporučenou literaturou a hledal si další vhodné zdroje. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval řídčeji, ale vždy ukázal obrovský krok vpřed. Řídil se doporučeními a poznámkami. | ||
Aktivita při dokončování | Student svou práci dokončil v předstihu. Technickou dokumentaci konzultoval několikrát. | ||
Publikační činnost, ocenění | Výsledná hra by mohla být publikována a mohla by si najít své hráče. |
Práce se zaměřuje na návrh a implementaci hry s inovativní mechanikou změny pohledu. Textová část nejdříve představuje aktuální stav herního trhu a základní koncepty herního vývoje. Následně se velmi podrobně věnuje návrhu hry samotné. Autor se věnuje praktickému využití algoritmů pro procedurální generování a následnou transformaci na využitelnou geometrii. Výsledná hra s názvem "Mage Flip" umožňuje hráči přepínat perspektivu mezi pohledy shora a z profilu, přičemž nejde pouze o změnu kamery, ale o hlubší transformaci mechanik hry. Funkcionalita hry je následně ověřena v rámci uživatelské studie, jejíž výsledky jsou zapracovány do budoucích plánů. Z důvodu kvality textu i realizované hry navrhuji práci hodnotit stupněm Výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání považuji za průměrně náročné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání práce je splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah práce lehce přesahuje obvyklé rozmezí. Přesto nepovažuji větší rozsah za problém, protože text obsahuje vše nutné pro pochopení cílů práce a není zbytečně natahován. Vyšší rozsah je spíše výsledkem podrobnějšího rozboru problematiky. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 92 | Prezentační úroveň technické zprávy je na velmi dobré úrovni. Text je vhodně rozdělen do kapitol, které přehledným způsobem provádí čtenáře problematikou vývoje her. Text samotný je čtivý a převážně pochopitelný. Jedním z méně pochopitelných úseků je prvotní představení konceptu hry, kdy jsou užita slova "shora" a "z profilu". Ani z obrázků ale není jasné, že "z profilu" znamená že z původní země se stává zadní stěna hrací plochy. Nejasnost je ale záhy vyjasněna příklady jiných her. Na pochopitelnosti naopak přidává velké množství kvalitně zpracovaných diagramů a vizualizací, které doprovází náročnější úseky. | |
Formální úprava technické zprávy | 85 | Z typografického hlediska je technická zpráva v pořádku. Obsahuje minimální množství gramatických a stylistických chyb. Místy jsou použity převzaté anglické výrazy, ale jsou vždy vysvětleny a jejich využití považují za dobře zdůvodněné. | |
Práce s literaturou | 91 | Práce obsahuje rozumné množství kvalitních zdrojů, které zahrnují vědecké články a internetové zdroje. Citace jsou kompletní včetně data přístupu. Citační etika vypadá v pořádku a z textu bylo vždy jasné které části byly převzaty a které jsou dílem autora. | |
Realizační výstup | 90 | Hlavním výstupem práce je hra pod názvem "Mage Flip", která inovativním způsobem umožňuje hráči přepínat mezi dvěma pohledy. Přepnutí mezi pohledy "shora" a "z profilu" není pouze estetické, ale významným způsobem mění i mechaniky hry. Hra je plně funkční. Součástí projektu je také dokumentace s instalační příručkou a manuálem jak hru hrát. Výsledná hra byla testována v rámci uživatelské studie, která potvrzuje že mechanika přepínání je pro hráče zajímavá. Samotný engine, knihovny i jiné asety jsou použity v souladu s licenčními podmínkami. | |
Využitelnost výsledků | Výsledkem práce je plně funkční hra, která demonstruje možnosti využití různých pohledů. Autor v rámci práce také implementuje algoritmus pro generování modelu úrovně, který mohou využít i jiné projekty. |
eVSKP id 153439