KALÁB, L. Nízkofrekvenční výkonový zesilovač ve třídě D [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Bakalářská práce se zabývá návrhem nízkofrekvenčního výkonového zesilovače ve třídě D, který je doplněn standardním předzesilovačem s korekcemi řízenými tlačítky. Zájem studenta o práci byl motivován realizací zesilovače pro vlastní použití. Student vytvořil a v práci předložil konstrukční podklady, při kterých vycházel ze standardních a doporučených zapojení obvodů MAX 5406 a MAX 9709. Konstrukční podklady jsou doplněny samostatným napájecím zdrojem. Předložená práce vykazuje formální nedostatky, stručnost textu, převzaté obrázky z katalogových listů. Formální úroveň hodnotím jako podprůměrnou ve srovnání s dalšími recenzovanými pracemi. K technické realizaci a předloženým konstrukčním podkladům je třeba konstatovat, že se studentovi nepodařilo dosáhnout úspěšného oživení realizovaného zapojení, což uvádí i v závěru. Student pracoval samostatně, jak při vlastním návrhu, tak i oživování a měření. Zadání tedy považuji za splněné pouze částečně. Vzhledem ke všem uvedeným předchozím hodnocením doporučuji práci k obhajobě před státní zkušební komisí, navrhuji však práci hodnotit stupněm D/60 bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | C | 35/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | E | 10/20 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
V předložené bakalářské student prakticky realizoval předzesilovač a výkonový zesilovač ve třídě D, a to nejjednodušší možné koncepce. Z textu bohužel jednoznačně vyplývá, že se studentovi podařilo úspěšně oživit pouze napájecí zdroj, což také potvrzují prezentované snímky z osciloskopu. Z tohoto důvodu lze zadání projektu jen stěží pokládat za splněné. Argumentaci nedostatkem času na odstranění problémů nepovažuji za adekvátní. Po obsahové stránce je práce velice stručná, většina obrázků v teoretické části je oskenována z katalogových listů. Metodice návrhu výstupního LC filtru se student nevěnuje vůbec. Celkově hodnotím celou bakalářskou práci jako velmi slabou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 5/20 | |
Odborná úroveň práce | E | 28/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 30955