NGUYEN, H. Hra pro více hráčů s využitím polohy hráčů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Autor řešil svoji práci velmi aktivně se zápalem. S tématem přišel sám a věnoval se mu pečlivě. Své nápady a postupy stavěl na studiu literatury, pravidelně je konzultoval, vždy byl velmi dobře připraven a doporučení vedoucího reflektoval. Spolupráce s panem Nguyenem byla vynikající.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání vzniklo na základě inspirace autora a je průměrně náročné. S kvalitou výsledné práce jsem a větší části spokojen. | ||
Práce s literaturou | Autor aktivně vyhledával relevantní studijní literaturu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Autor byl při řešení své práce velmi aktivní. Na pravidelné konzultace chodil velmi pečlivě připraven, vždy představil nejen nový kus práce, ale především pečlivě promyšlený další postup, který měl podepřen studiem potřebných zdrojů. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v dostatečném předstihu a výsledný obsah byl konzultován. Během dokončování se objevily některé nevhodně zvolené postupy v realizační části, kterých jsem si jako vedoucí včas nevšiml, studenta na to včas neupozornil a které již nebylo možné z časových důvodů opravit. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Práce se věnuje potencionálně zajímavému tématu, ale velmi málo se zaměřuje na samotné jádro tématu (práce s polohou uživatelů, její sdílení a vizualizace), implementace byla jistě relativně náročná. Pozitivně hodnotím provedení uživatelského testování a poučení ze zjištěných problémů. Použitelnost hry by však mohla být ještě lepší, kdyby bylo využito poznatků a principů z existujících her.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | |||
Rozsah splnění požadavků zadání | Práce se nějakým způsobem věnuje všem bodům zadání, ale splnění některých je diskutabilní. Celkově se text jen minimálně věnuje práci s polohou. Za slabou považuji část práce zabývající se průzkumem existujících možností (kapitola Teorie, bod zadání 1), kde jsou sice například vyjmenovány některé podobné aplikace (v úvodu zmiňováno jako "rozsáhlý průzkum"), ale bez jakýchkoliv závěrů pro tuto práci, uváděny jsou pouze všeobecné a snadno zjistitelné informace. Návrh samotné hry je z větší částí tvořen definicí pravidel, samotná interakce je řešena minimálně (bod zadání 2), není ani zmíněno jaké mapové podklady budou použity a proč. Dále mám výhrady k bodu 5, kdy video je pěkně zpracované, ale je spíše upoutávkou a nijak neprezentuje smysl a výsledky práce. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah je sice v obvyklém rozmezí, ale práce obsahuje množství nerelevantních informací. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 65 | Práce je členěna na obvyklé kapitoly a velké množství podkapitol, z nichž některé by bylo vhodné sloučit. Dále je členěna nečíslovanými podnadpisy. Matoucí je abstrakt, jehož první věta jako by patřila k jiné bakalářské práci (práce rozhodně nezkoumá žádnou metodiku). Čtivost snižuje také velké množství prázdných frází a nadužívaných superlativ. Návrh je obtížně srozumitelný, jelikož je tvořený převážně definicí nejrůznějších pravidel, neobsahuje žádné náčrty ani diagramy, které by pochopitelnost zlepšily, jako například diagram s navrženou architekturou řešení, jejíž popis začíná neformální definicí datových struktur. Obrázky 3.2-3.4 zabírají mnoho místa a předávají minimum informace. | |
Formální úprava technické zprávy | 85 | Práce na první pohled vypadá dobře. Za nevhodné považuji pouze používání nečíslovaných nadpisů, velké množství tučného textu v kapitole 2.2, špatný typ uvozovek a odkazování se na jiné části textu hypertextovým odkazem bez čísla kapitoly ("...viz Role"). | |
Práce s literaturou | 65 | V seznamu literatury je pouze jedna položka odborný článek a z něj je pouze převzat obrázek ilustrující princip funkce GPS. | |
Realizační výstup | 80 | Výstupem je funkční hra s architekturou klient-server umožňující multiplayer. Z technického hlediska mi přijde nešťastné použití REST API, které neumožňuje asynchronní komunikaci a přináší obtíže se zjišťováním zda je klient "stále ve hře". Použitelnost hry byla ověřena uživatelským testováním. | |
Využitelnost výsledků | Hra je funkční, pravděpodobně by po dalším vývoji mohla být zveřejněna. |
eVSKP id 150223