KOUTNÍK, Š. Návrh pracovního cyklu motoru plug-in hybridního vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Novotný, Pavel

Závěrečná práce zahrnuje 69 stran bez úvodních formálních částí a přehledu požité literatury. Student v práce analyzuje zadaný problém a navrhuje opatření pro jeho řešení. Pan Koutník pracoval na řešení problému především ve spolupráci se společností Garrett Motion. Některé možnosti řešení a výsledky konzultoval s vedoucím práce. Práce popisuje a analyzuje problematiku hybridní pohonů u užitkového vozidla. Použité metody jsou soudobé, známé, ale také osvědčené vedoucí k dosažení cíle. Prezentované výsledky jsou principiálně správně, dávají smysl a mohou pomoci při volbě úrovně hybridizace daného typu vozidla. Z hlediska zpracování práce se občas vyskytnou drobné formální nedostatky, např. některé obrázky jsou nekvalitní nebo popisky obrázků jsou malým anebo rozdílným fontem. Práce se poněkud více zabývá konkrétní konfigurací hybridní pohonné jednotky z hlediska velikosti baterií apod. na úkor návrhu řízení energetických toků v hybridní pohonné jednotce. Cíle práce jsou však splněny a práce jako celek splňuje požadavky kladené na závěrečnou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kudláček, Petr

Závěrečná práce pana Koutníka se zabývá problematikou plug-in hybridních vozidel s cílem sestavit optimální cyklus řízení energetických toků v pohonné jednotce. Práce obsahuje 70 stran a lze ji rozdělit do tří hlavních částí. První část práce se zabývá elektromotorem asistovaným turbodmychadlem a možnostmi jeho využití. Druhá část práce popisuje prostředí, ve kterém bude provedena simulace jízdního cyklu a vytvořen model. V poslední části práce autor popisuje konkrétní simulace, které byly provedeny. Práce je po stránce stylistické a gramatické na požadované úrovni, s výjimkou několika překlepů, chyb či zvláštně formulovaných vět. Uspořádání práce lze hodnotit jako logické a kapitoly mají návaznost. V práci bych vytknul nekvalitní zpracování grafů a nejednotný styl grafů. Zejména pak grafy s označením Obr. 29, 30, 31, 45, 46, 47, 51, 54 a 56. Dále jsou v grafech použity desetinné tečky, ale v tabulkách desetinné čárky. Popisky os a legendy grafů jsou mnohdy nečitelné z důvodu nevhodně použité velikosti písma. Kvalita použitých obrázků a schémat je na dostatečné úrovni. Po grafické a formální stránce práce splňuje kladené požadavky. Autorovu práci se zdroji hodnotím jako nesprávnou, jelikož nejsou citovány konkrétní informace, ale zdroje jsou uvedeny na konci odstavců. V kapitole „závěr“ autor předvedl schopnost vyvodit patřičné závěry, ovšem negativně hodnotím délku závěru, kterou bylo jistě možné, i přes obsáhlost tématu, zredukovat. Závěrem lze říci, že autor splnil cíle a požadavky kladené na závěrečnou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací D
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 132783