POTOČEK, L. Návrh RGB LED napájení pro systém pozičních světel letadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako obtížné s ohledem na leteckou legislativu a dostupnost literatury v AJ. Splnění požadavků zadání Zadání práce je splněno v plném rozsahu a je v souladu se zadanými pokyny k vypracování bakalářské práce. Student byl během řešení bakalářské práce aktivní a pravidelně konzultoval svůj postup. Během tvorby práce postupoval systematicky a prokázal, že je schopný samostatné tvůrčí práce. Formální úpravu technické zprávy a její jazykovou úroveň Po jazykové a formální stránce je tato práce velmi dobrá. Využití literatury a její citace Literatura použitá v práci je relevantní k dané problematice a v textu bakalářské práce je patřičně uváděna. Realizační výstup Student zde nad rámec zadání navrhl téměř kompletní návrh polohového světla letadla v souladu s leteckými normami a doporučeními. Z textu uvedeného v bakalářské práci je zřejmé, že realizační výstup práce je funkční a poskytuje požadované výstupy dle zadání práce. Využitelnost výsledků Práce se věnuje letecké problematice a výsledky řešení mohou být využity i mimo prostředí univerzity, např. v leteckém průmyslu. Použité a prakticky realizované řešení je plně funkční a je využitelné v letecké praxi. Souhrnné hodnocení Bakalářská práce je psána přehledně, členění jednotlivých kapitol je logické a předložená práce odpovídá nepochybně požadavkům kladeným na práce bakalářského studia. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část zahrnující návrh pozičního světla s RGB LED. Student přistupoval ke zpracování bakalářské práce samostatně a řešenou problematiku v průběhu řešení bakalářské práce pravidelně konzultoval. Literatura použitá v práci je relevantní k dané problematice a v textu bakalářské práce je patřičně uváděna. Navržená řešení jsou plně funkční a jsou využitelná v praxi. Cíle bakalářské práce byly splněny a tuto bakalářskou práci hodnotím plným počtem bodů – 100 b. Práci doporučuji k obhajobě a vzhledem k úrovni zpracování bakalářské práce navrhuji zvážení udělení některé z možných cen za práci studenta.
Náročnost zadání Zadání práce hodnotím jako obtížné. Potřebné nástroje, prostředky a předpisová základna, ze které práce vychází, jsou snadno dostupné. Práce vyžaduje zvýšené úsilí studenta zejména v oblasti implementace a ověřování návrhu. Splnění požadavků zadání Zadání práce je splněno v plném rozsahu. Formální úpravu technické zprávy a její jazykovou úroveň Práce je napsána ve slovenském jazyce, z toho důvodu nejsem schopen plně ohodnotit jazykovou kvalitu práce. Formální úprava práce působí kvalitním dojmem s drobnými nedostatky, které spatřuji v občasném nechávání příliš velkého místa na koncích stránek zejména v situaci, kdy za sebou následuje více obrázků. Dalším nedostatkem je kombinování více časů, které se projevuje zejména v kapitole 5, kde student velmi často používá budoucí čas pro popis vytvořeného návrhu. Využití literatury a její citace Student v práci uvádí dostatek zdrojů, které jsou dostatečně aktuální, relevantní a v textu patřičně uvedené. Doporučené zdroje student využívá částečně. Citace jsou převážně online charakteru, informace v nich obsažené jsou však aktuální nebo se týkají běžně používaných standardů či nástrojů. Realizační výstup Z popisu dosažených výsledků je zřejmé, že realizační výstup práce je plně funkční a poskytuje relevantní výstupy. Student v práci uvádí zdrojové kódy, které nejsou přímo okomentované, ale jejich použití je popsáno. Využitelnost výsledků Práce popisuje návrh kombinace polohového a antikolizního světla postaveného na LED technologii. Tento návrh je v rámci zadání práce plně funkční a může sloužit pro další vývoj leteckého světla vhodného pro certifikaci. Všechny použité technologie mohou být dále aplikovány v tomto vývoji. Souhrnné hodnocení Student se v práci věnuje návrhu leteckého RGB LED světla včetně napájení, které umožňuje práci tohoto světla v různých režimech v závislosti na použití na konkrétním letadle (zelené nebo červené poziční světlo a antikolizní světlo). Kladně hodnotím v první řadě to, že student od začátku návrhu vychází z požadavků platné letecké legislativy a navrhuje světlo, které má tuto legislativu plnit. V teoretické části student popisuje základy LED technologie a DC/DC měničů, které poté využívá při praktickém návrhu. Výsledný návrh je plně funkční a dostatečně popsaný a ověřený měřením. Chybí ověření vyzařovací charakteristiky navrženého světla a vyhodnocení, zda odpovídá legislativě. S ohledem na toto hodnocení navrhuji souhrnné hodnocení 95b a doporučuji práci k obhajobě.
eVSKP id 160223