SIVERA, D. Energetický audit vybrané budovy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Toman, Petr

Bakalářská práce je zaměřena na problematiku energetického auditu budov. V úvodní části se zabývá energetickým auditem jako takovým, dále je pak popsán postup provedeného auditu na relativně malé budově. V praktické části student provedl výpočet tepelných ztrát vybraného rodinného domu a pokusil se navrhnout a zhodnotit opatření pro snížení celkové spotřeby domu. Připomínky: -do zdrojů objektu nebyl původně zahrnut kotel na dřevo s rozvodem horkého vzduchu, který výrazně ovlivňuje bilanci budovy. Výpočty v práci uvedené tento fakt nijak nezohledňují. Lze konstatovat, že zadání práce bylo splněno. Student pravidelně konzultoval dílčí výsledky. Rozsah použité literatury je odpovídající. Formální i grafická úroveň jsou dobré.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Posudek oponenta

Mastný, Petr

Předložená práce je vypracována v souladu se zadáním. Samotné zpracování je svou přehledností poněkud nižší kvality - autor má některé z rovnic číslovány, ale při prováděných výpočtech není na rovnice odkazováno, což činí práci nepřehlednou. Popis procesu energetického auditu je místy zaměněn s procesem ENCON - domnívám se, že toto je důsledkem ne zcela vhodně zvolené zdrojové literatury a nedostatečného prostudování dostupných zdrojů. Praktickou část práce lze hodnotit kladně, výhrady mám především k předloženým závěrům - výsledky ukazují i jiné možnosti snížení energetické potřeby objektu, než naznačuje autor. Jako závěr postrádám zpracovaný energetický štítek analyzované budovy. Za hrubou chybu provedeného výpočtu považuji nezapočítání energetického příspěvku krbu s tepelným rozvodem (zmíněný v závěru práce) do celkové energetické bilance - z tohoto pohledu jsou prezentované výsledky energetického auditu chybné. Poznámky a připomínky: - Autor uvádí, že obr. 1 ukazuje postup energetického auditu - uvedený obrázek definuje postup ENCON. - V práci se vyskytují didaktické chyby. - Řazení kapitol je matoucí, především první část práce nemá logickou stavbu. - Pojem ENCON je v práci vysvětlen až v kapitole 4, ale je používán již v kap. 1. - Co přesně znamená zkratka ENCON?

Navrhovaná známka
D
Body
65

Otázky

eVSKP id 85037