DAO, T. Modernizace UHV manipulátoru pro metody SIMS a LEIS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Cílem této práce bylo především realizovat návrh UHV manipulátoru zajisti jeho funkční zdokonalení vyplývající z provozu manipulátoru. Doplnit wiki stránky Ústavu fyzikálního inženýrství o popis tohoto manipulátoru včetně ovládání UHV motoru. Manipulátor byl sestaven a byla věnována značná pozornost jeho zdokonalením během provozu. Byla rovněž navrhnuta a vyrobena Faradayova sonda a její funkce byla ověřena. Zadání práce předpokládalo provedení měření metodami SIMS a LEIS. Měření metodou SIMS nebylo možné realizovat vzhledem k poruše analyzátoru. Nicméně pomocí měření metodou LEIS se podařilo prokázat funkčnost manipulátoru. Vzhledem k rozsahu konstrukčních a instalačních prací a samostatné tvůrčí činnosti autora považuji tuto práci za zdařilou, doporučuji ji k obhajobě a navrhuji hodnocení stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student při plnění cílů bakalářské práce dostatečně proniknul do problematiky manipulace v UHV a rovněž se seznámil s metodou LEIS pro zkoumání povrchů a tenkých vrstev. Ačkoli byl manipulátor již navržen a jednotlivé díly vyrobeny, jeho sestavení a uvedení do provozu nebylo jednoduchou záležitostí a vyžadovalo tvůrčí schopnosti studenta. Oceňuji rozbor vzniklých problémů, odhalování jejich příčin a inovativní návrhy jejich řešení. Dále bych vyzdvihl názorné obrázky a fotografie, které velmi dobře vystihují danou problematiku. Práce je srozumitelně napsána, jednotlivé části na sebe logicky navazují, autorovi bych vytknul pouze nadměrné užívání minulého času zejména u podmínkových vět, jako např. na str. 9 „Jakmile se kabel dostatečně odmotal a kontakt se dotknul řídicí elektrody, řídicí elektronika zastavila rotaci“. Z mého pohledu student splnil všechny body zadání bakalářské práce a doporučuji tuto práci k veřejné obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 51148