NEJMAN, J. Pevnostní analýza rámu dlátového kypřiče [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomant se ve své práci zabývá pevnostní analýzou rámu dlátového kypřiče. Analýza má zásadně sledovat chování zařízení při přesunu po pozemních komunikacích a optimalizovat konstrukci pro bezpečný transport. Práce obsahuje v úvodu stručný rešeršní přehled legislativních požadavků kladených na přesun neseného přípojného zařízení. V další části práce je popsána analýza rizik FMEA pro transport zařízení. Dále byla popsána konstrukce rámu a silové parametry v trojbodovém závěsu. Zátěžové stavy nebyly řešeny simulací dynamické úlohy, ale experimentem. Pevnostní kontrola je prováděna na skutečném výrobku, proto bylo snadné ověřit dynamiku jízdy přímo na stoji. V závěru práce byla provedena pevnostní numerická analýza původní konstrukce a nové upravené konstrukce pro transportní zátěžový stav. Přínosem práce je právě provedení experimentu pro zjištění chování neseného zařízení na trojbodovém závěsu a tvarové optimalizace nosné konstrukce s variantami řešení konstrukce s ohledem na technologii řezání. Přesto mám několik formálních výhrad k předložené práci: 1) překlepy – str. 18, 25, 44 2) netechnické vyjadřování – str. 21, 29, 35, 39, 40 3) strana 36 – výpočet svislého a příčného zrychlení byl velmi zjednodušen, ikdyž na posuzované vlastnosti to nemělo velký vliv. V práci použil student znalosti z oblasti experimentálního měření a znalosti z oblasti pevnostních výpočtů. Použité metody jsou vhodně zvolené a mají logickou návaznost. Práce je z hlediska požadavků a cílů dle zadání splněna. Schopnost studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich dílčí závěry je dobrá. Grafická úprava textové části práce je taktéž dobrá. Výkresová část práce není zadána, pouze byla diplomantem provedena 3D vizualizace zařízení. I přes uvedené převážně formální výhrady k chybám doporučuji tuto práci k obhajobě. Otázka pro studenta: Kolik přejezdů bylo učiněno při experimentu pro každé rozestavení překážek dle obr. 11?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C |
Diplomová práce studenta Jan Nejmana se zabývá problematikou inovace nosného rámu zemědělského stroje s ohledem na bezpečnost silničního provozu a důrazem na využití moderních výrobních technologií. Úvodní rešerše je dle mého názoru je dobře zpracovaná, možná mohl být kladen vyšší důraz na podrobnější popis technologie ve které je stroj používán. Velmi kladně hodnotím přístup studenta k legislativním požadavkům na bezpečnost převozu stroje na pozemních komunikacích, ve které se student bez problémů zorientoval. Jako nejpřínosnější část práce považuji experimentální zjištění zátěžných stavů, které student využil jako vstup pro pevnostní analýzu rámu stroje. Mohlo být provedeno i experimentální zjištění zatížení při průjezdu zatáčkou namísto výpočtu. Vyhodnocení pevnostní analýzy je dle mého názoru provedeno velmi dobře, student zde porovnává původní a nové řešení rámové konstrukce. Cíle práce byly dle mého názoru splněny a až na pár formálních překlepů hodnotím práci jako velmi zdařilou. Proto doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 116663